Publikovaných článků: 49
Aktivita 5
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Poradenská péče pro žáky zajišťovaná střediskem výchovné péče
Aktivita 4
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Vzdělávání poradenských pracovníků na úrovni škol a školských poradenských zařízení
Aktivita 3
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Metodická a supervizní podpora pro školská poradenská zařízení a střediska výchovné péče
Aktivita 2
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Metodická a supervizní podpora pro školní poradenská pracoviště
Aktivita 1
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Podpora školám v práci s podpůrnými a vyrovnávacími opatřeními
Aktivity projektu
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Podpora školám v práci s podpůrnými a vyrovnávacími opatřeními, metodická a supervizní podpora pro školní poradenská pracoviště, metodická a supervizní podpora pro školská poradenská zařízení a střediska výchovné péče, vzdělávání poradenských pracovníků na úrovni škol a školských poradenských zařízení, poradenská péče pro žáky zajišťovaná střediskem výchovné péče
Na koho se projekt zaměří
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
Projekt je zaměřen především na žáky základních a středních škol, pedagogy a pracovníky školských poradenských zařízení.
Proč je projekt potřebný
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor Velický Jan
V systému školních a školských poradenských služeb neexistuje integrovaný model metodické podpory, není nastavena komunikace mezi zřizovateli, metodiky a pracovníky těchto služeb.
RAMPS – VIP III
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor
Kvalita poskytovaných služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, které jsou poskytovány školními psychology, školními speciálními pedagogy, metodiky pro školní poradenská pracoviště a dalšími odbornými pracovníky.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze (VÚP)
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor
Učitelé již od konce 19. století projevovali zájem o zřízení střediska, které by ve spolupráci s pedagogy vědeckými metodami hledalo prostředky, jak zlepšovat výchovnou a vyučovací praxi na školách. Výsledkem těchto snah bylo zřízení Pedagogického ústavu J. A. Komenského, k němuž dalo pokyn ministerstvo školství nově vzniklé republiky v roce 1919.
Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV)
Celý článek Středa, 25. leden 2012 | Autor
Základ pro pozdější Národní ústav odborného vzdělávání byl položen v září 1950, kdy vzniklo Studijní a informační středisko pro hospodářské nauky odborných škol, jehož cílem byla podpora výuky na ekonomických a dalších odborných školách, do jejichž programů byly nově začleněny zásady centrálního řízení a plánování hospodářství. Středisko sídlilo v budově Státního ústavu těsnopisného na Senovážném náměstí.
Co motivuje dálkové studenty středních škol
Celý článek Pondělí, 19. prosinec 2011 | Autor Velický Jan
19. prosince 2011. K dálkovému studiu na středních odborných školách přivedla jeho účastníky zejména vidina lepších platových podmínek, rozšíření kariérní perspektivy a získání potřebného dokladu o vzdělání. Vyplývá to z dotazníkového šetření provedeného Národním ústavem pro vzdělávání v květnu a červnu tohoto roku mezi žáky dálkové formy studia středních odborných škol.
varianty loga
Celý článek Úterý, 24. leden 2012 | Autor Velický Jan
Samostatné logo, logo s plným a zkráceným názvem a samostatné logo s textem vysázeným firemním písmem jsou jediné varianty které ústav při své komunikaci s veřejností používá.
Národní ústav pro vzdělávání
Celý článek Úterý, 24. leden 2012 | Autor Velický Jan
Jméno ústavu je určeno zřizovací listinou MŠMT č.j. 10 082/92 ze dne 28. května 2011 ve tvaru: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Plný název je používán ve všech oficiálních výstupech organizace. Zkrácený tvar Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) je určen především pro označení instituce v rozsáhlejším textu nebo v textech určených pro veřejost a média.
Sekce pro kvalifikace, počáteční a další odborné vzdělávání, uznávání výsledků předchozího učení
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
BOZP
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Systém výchovy a vzdělávání v oblasti BOZP
Oddělení pro publikační a informační činnost
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení Národního informačního centra pro mládež (NICM)
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
NICM je pracoviště, které poskytuje mladým lidem a pracovníkům s mládeží bezplatné informace z těchto oblastí: vzdělávání v ČR a v zahraničí, cestování, volný čas, sociálně - patologické jevy, občan a společnost, mládež v EU a další. Je zároveň zastřešujícím, metodickým, kontrolním a koordinačním subjektem pro ostatní informační centra pro mládež v České republice.
Oddělení pro rozvoj dalšího vzdělávání a uznávání
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Činnost oddělení zahrnuje dvě vzájemně se doplňující oblasti – další vzdělávání a uznávání, jejich společný rozvoj je jednou z podmínek realizace konceptu celoživotního učení. V oblasti dalšího vzdělávání, zejména profesního a občanského, se práce oddělení soustředí především na metodickou podporu nabídky dalšího vzdělávání a na oblast zajišťování kvality v dalším vzdělávání. V oblasti uznávání výsledků předchozího učení se činnost oddělení zaměřuje především na oblast rozpracování postupů a nástrojů uznávání, které umožní zefektivnění a zkvalitnění procesu uznávání, součástí práce v této oblasti je i informační podpora jednotlivců, autorizovaných osob, popř. autorizujících orgánů, stejně jako příprava opatření na posílení kvality a srovnatelnosti procesu uznávání. Při své činnosti oddělení úzce spolupracuje s řadou partnerů NÚV ze vzdělávací i zaměstnavatelské sféry.
Oddělení pro rozvoj a správu Národní soustavy kvalifikací
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení vede a zveřejňuje NSK a ve spolupráci s Národní radou pro kvalifikace, MŠMT, Ministerstvem práce a sociálních věcí a dalšími aktéry připravuje návrhy kvalifikačních a hodnoticích standardů kvalifikací a předává je ke schválení MŠMT v souladu se zák.179/2006 Sb. Tyto standardy zveřejňuje prostřednictvím informačního systému NSK.
Oddělení pro analýzy trhu práce a vzdělávání
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení se zabývá monitoringem potřeb trhu práce a získáváním informací o uplatnění absolventů se zpětnou vazbou počátečnímu i dalšímu vzdělávání. Zpřístupňuje informace z oblasti vzdělávání a trhu práce prostřednictvím informačního systému o uplatnění absolventů škol na trhu práce ( www.infoabsolvent.cz). Vytváří analytické podklady pro MŠMT a další sociální partnery k problematice koordinace vzdělávání a potřeb trhu práce jako podklad pro koncepční a strategické rozhodování. Součástí oddělení je Centrum kariérového poradenství.
Oddělení pro mezinárodní spolupráci
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení koordinuje sítě evropských nástrojů na podporu mobility a transparentnosti kvalifikací a jejich aktivity na národní úrovni. Plní úkoly vyplývající z členství NÚV v evropských strukturách institucí všeobecného i odborného vzdělávání. Zajišťuje účast v evropských i širších mezinárodních aktivitách a podílí se na shromažďování, analýze a vzájemné výměně informací.
Oddělení pro kurikulum odborného vzdělávání
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení se podílí se na řešení úkolů spojených s vývojem kurikula odborného vzdělávání v přímé návaznosti na rozvoj systému kvalifikací, zajišťuje činnosti související s tvorbou, posuzováním a inovacemi rámcových vzdělávacích programů odborného vzdělávání a metodickou podporou a poradenstvím poskytovaným školám při tvorbě školních vzdělávacích programů, apod.; při těchto činnostech respektuje vazby a souvislosti s vývojem Národní soustavy kvalifikací (vyplývající ze zákona 179/2006 Sb. o uznávání výsledků dalšího vzdělávání).
Oddělení matematického, přírodovědného a digitálního vzdělávání
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení se podílí se na řešení úkolů spojených s vývojem kurikula všeobecného vzdělávání, které jsou spojeny se vzdělávacími oblastmi Matematika a její aplikace, Člověk a příroda, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a Informační a komunikační technologie .
Oddělení pro evaluační nástroje
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení vytváří koncepci ukončování studia v oborech středního odborného vzdělávání a řídí tvorbu standardizovaných nástrojů pro ukončování studia v odborném vzdělávání.
Oddělení pro koncepci kurikula
Celý článek Pondělí, 23. leden 2012 | Autor Velický Jan
Oddělení vytváří koncepci kurikula všeobecného a odborného vzdělávání; navrhuje pojetí a koncepci kurikulárních dokumentů a vytváří metodiku jejich tvorby.
festival příležitostí
Celý článek Středa, 23. březen 2011 | Autor
Ve dnech 23. a 24. října 2019 se na výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již tradičně Profesia days, které se s ohledem na změny, které prodělal trh práce v České republice, proměnily z veletrhu práce na festival příležitostí.
Nabídka vzdělávacích programů sekce pedagogicko-psychologického poradenství
Celý článek Čtvrtek, 13. leden 2011 | Autor
Začíná měsíc gramotností
Celý článek Čtvrtek, 5. květen 2016 | Autor
Vyzkoušejte si, jak aktivně pracovat s gramotnostmi ve výuce.
JAK DOPADLA SOUTĚŽ ODBORNÝCH PRACÍ UČŇŮ
Celý článek Pondělí, 30. listopad 2015 | Autor
24. listopad 2017 -27. květen 2016
každoroční soutěž nejlepších prací žáků učebních oborů
Odhlášení se nezdařilo
Celý článek Středa, 12. leden 2011 | Autor
Vaše odhlášení z akce neproběhlo úspěšně.
Odhlášení bylo úspěšné
Celý článek Středa, 12. leden 2011 | Autor
Vaše odhlášení z akce proběhlo úspěšně.
Registrace byla úspěšná
Celý článek Středa, 12. leden 2011 | Autor
Vaše registrace úspěšně proběhla