Projekt Pospolu byl ukončen k 31. říjnu 2015. Všechny výstupy projektu najdete na Modulu Pospolu na Metodickém portálu RVP.cz na adrese http://pospolu.rvp.cz/. Na uvedeném místě budeme také příležitostně představovat novinky z oblasti spolupráce středních odborných škol a zaměstnavatelů. K odběru novinek se můžete přihlásit na stránce http://pospolu.rvp.cz/prihlaska-newsletter.
Realizátorem monitoringu v tomto partnerství byla škola:
- Masarykova střední škola chemická, Praha 1, Křemencova 12 (www.mssch.cz)
Firmy zapojené do partnerství:
- Mikrobiologický ústav AV ČR, v. v. i. (www.biomed.cas.cz);
- Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, v. v. i. (www.jh-inst.cas.cz);
- Ústav makromolekulární chemie AV ČR, v. v. i. (www.imc.cas.cz);
- Výzkumný ústav maltovin Praha, s. r. o. (www.vumo.cz).
Monitoring ověřoval zejména spolupráci škol a firmy v realizaci odborné praxe žáků pro následující obor vzdělání:
- Aplikovaná chemie (27 žáků).
Monitoring se soustředil i na rozšířenou formu spolupráce:
- využití odborníků z praxe.
Realizace partnerství se uskutečnila v období od června 2014 do ledna 2015.
Příklad dobré praxe: Spolupráce s ústavy AV ČR
Škola dlouhodobě spolupracuje s ústavy AV ČR, kde žáci vykonávají odborné praxe a věnují se odborné činnosti ve svém volném čase. Z obou aktivit jsou velmi pěkné výstupy a některé z nich pokračují zpracováním podkladů k soutěžním pracím nebo k maturitní práci s obhajobou. Nejlepší práce žáci přednesou na Studentské odborné konferenci, kde odborná porota vybere vítěze. Ti pak reprezentují školu v odborných soutěžích a pomáhají tak vytvářet a posilovat povědomí o dobré pověsti žáků školy u odborné veřejnosti. Některé práce jsou základem bakalářských či diplomových prací žáků, kteří pokračují ve studiu.
Vědci z ústavů se žákům věnují a vedou je k samostatné vědecké činnosti, řádnému zpracování vědeckých dat a naučí je pohybovat se ve vědecké laboratoři. Žáci získají zkušenosti z činnosti vědeckého pracovního kolektivu a komunikace vědců z celého světa a posílí své jazykové dovednosti. Nezřídka se stává, že žáci pracují v ústavech během školních prázdnin a po absolvování školy zde získají pracovní místo. Realizace této spolupráce významně utváří kvalitu absolventů jako budoucích pracovníků oboru aplikovaná chemie. Jejich uplatnitelnost na trhu práce je pak velmi dobrá.