Cílem klíčové aktivity je:
- Zkvalitnění poradenské podpory a péče pro žáky s poruchami
chování, v jejich riziku nebo v riziku jejich rozvoje, zejména ve školách, kde nepracují školní psychologové a
speciální pedagogové;
- Vytvoření systému podpůrných mechanismů pro práci se žáky s
poruchami chování, který nově rozšiřuje stávající činnosti SVP;¨
- Vytvoření podkladů pro vytvoření integrované sítě metodické
podpory pro ŠPZ a SVP.
Klíčová aktivita bude určena školám, které nemají školního psychologa a speciálního pedagoga. Orientuje se zejména na poskytování poradenských služeb zaměřených na prevenci a řešení poruch chování a s tím související problematikou.
Odborní poradenští pracovníci středisek budou:
- zajišťovat metodickou podporu a pomoc pedagogům při zajišťování
procesu integrace žáků s poruchami chování, současně se budou podílet na péči o žáky se závažnějším průběhem
poruch chování;
- poskytovat poradenskou péči rodičům žáků, spolupracovat s
učiteli a s vedením školy;
- podílet se na zajišťování individuálního poradenství žákům, na
plnění individuálního výchovného plánu;
- pomáhat školám zajišťovat a organizovat adaptační pobyty žáků s
poruchami chování, včetně terapie;
- pomáhat školám s komunikací s rodinami a orgánem
sociálně-právní ochrany dětí, případně realizovat rodinnou terapii;
- zabývat se realizací další odborné péče pro žáky, kteří mají
závažné poruchy chování;
- zvláštní pozornost věnovat také žákům s poruchami chování,
kteří jsou ze sociálně znevýhodněného prostředí.
- poskytovat služby školám, budou metodicky řízeni metodiky pro
SVP.
V předprojektové fázi probíhá ustanovení projektového týmu. Kontakty na hlavní metodiky a další členy realizačního týmu budou zveřejněny po zahájení projektu. V této chvíli uvádíme kontakty na ředitelku odboru 27 MŠMT, hlavního manažera (MŠMT), administrátora projektu, finančního manažera a personalistku z Národního ústavu pro vzdělávání.