Jako z nebe hvězda k Janě Chrtkové spadla informace, že na Soukromé střední škole podnikatelské - ALTMAN, s.r.o. v Jičíně bude provedena realizace pilotního kurzu mzdová účetní v rámci projektu UNIV 3. Zaměstnavatel Jany podpořil možnost navštěvovat předmětný kurz, dohodli se na úpravě pracovní doby v době konání kurzu. Kladný přístup zaměstnavatele k absolvování kurzu Janou vycházel ze skutečností, že Jana pracuje jako administrativní pracovník s velmi dobrými odbornými znalostmi, kladným přístupem k plnění pracovních úkolů a se zájmem o sebevzdělání. Zaměstnavatel si byl plně vědom, že pokud umožní Janě absolvovat kurz účetní, tak získá pracovníka, kterému se zvýší kvalifikace, získá nové odborné znalosti, které bude moci plně využít v budoucnu při své pracovní činnosti. Jana si uvědomila, že se tímto může naplnit její životní sen, získá nové odborné znalosti, které plně využije při své pracovní činnosti a v neposlední řadě se jí naskytne pracovní postup a lepší finanční ohodnocení.
Bezprostředně po podání přihlášky byla Jana kontaktována pracovníky realizačního týmu kurzu, kde se jí dostalo velmi příjemného a profesionálního přivítání, seznámení s průběhem, obsahem a cílem kurzu. Za podpory zaměstnavatele, spolupracovníků, rodičů a přátel po několikaleté odmlce opětovně usedla do školní lavice. Při prvním vstupu do učebny byla v očekávání, jak bude přijata kolektivem spolužáků, jak na ni bude působit prostředí školy, kontakt s vyučujícími a v neposlední řadě jak bude zvládat nově získávané informace.
Prostředí školy a učeben na ni mile zapůsobilo, jelikož se jednalo o opak v její mysli, utkvělého strohého a studeného prostředí z doby studia gymnázia. Kolektiv deseti spolužáku rozdílného věku s převahou žen byl velice komunikativní a natěšen k získání nových odborných a praktických vědomostí. Jednalo se o spolužáky, kteří měli středoškolské vzdělání, se zaměřením na ekonomiku, spisovou a administrativní službu a někteří již měli základní vědomosti z vedení účetnictví, které získali při své podnikatelské činnosti, či pracovním zařazení.
Janě a její spolužákům se bezprostředně po prvních vyučovacích hodinách rozptýlily obavy z celkového přístupu vyučujících. Jednalo se o vyučující, kteří problematiku, kterou přednášejí plně teoreticky a prakticky ovládají a svým přístupem nenásilně vtáhli účastníky kurzu do problému přednášené látky.
Učební plán byl postaven na 160 hodin výuky, rozdělen do sedmi modulů. Po prvních hodinách výuky odcházela Jana domů s přesvědčením, že se před ní nachází nelehký úkol. Rozsah přednášené látky je objemný, plně se váže na legislativní předpisy s nutností znalosti pracovněprávních a mzdových předpisů, ze kterých vychází pracovní náplň mzdového účetního za plné aplikace mzdových programů s využitím výpočetní techniky. Plně dala na rady přednášejících, jakým způsobem po uskutečněných přednáškách má přistupovat k samostudiu, skloubit získané vědomosti s orientací v právních normách a vše přenést do vzorových situací, které v běžném pracovním dnu musí řešit každý mzdový účetní.
Janě pomohl v průběhu kurzu zvládat učební nároky kolektiv spolužáků a přednášejících, kteří po skončených přednáškách nadále setrvávali v učebně a společně konzultovali přednesené učivo. Velkým pomocníkem a konzultantem Jany při samostudiu byla její maminka, která jí vždy dokázala poradit a daný problém vysvětlit.
Standardem k získání kvalifikace mzdové účetní byla zkouška, která se skládala z jednotlivých částí v návaznosti na obsahy jednotlivých modulů. Zkouška probíhala před zkušební komisí za účasti pozorovatelů z řad odborné veřejnosti, kteří se budou následně vyjadřovat o otázce, zda předmětný kurz v daném rozsahu plní a splnil požadované cíle. Zda budou moci úspěšní absolventi získat certifikaci k provádění činnosti mzdové účetní.
Jana Chrtková, která úspěšně zvládla závěrečnou zkoušku, otevřeně a upřímně zhodnotila průběh svého studia, jaký přínos mělo pro její osobu absolvování daného kurzu pro pracovní činnost a pro její další život.
„Dokázala jsem si, že nikdy v životě není pozdě na sebevzdělání na splnění svých životních cílů. Za podpory rodiny, přátel, zaměstnavatele, spolupracovníků, spolužáků a v neposlední řadě vyučujících jsem rozsah jednotlivých modulů zvládla. Na základě získaných vlastních zkušeností z průběhu studia mohu říci, že se jedná o značný rozsah odborné učební látky. Pouhých 160 hodin výuky dle mého názoru, je minimální hodinová dotace k získání potřebných vědomostí. Účastník kurzu by již měl mít základní znalosti z oboru účetnictví, ekonomiky a práva. Děkuji všem vyučujícím, za předání teoretických a praktických vědomosti potřebných pro výkon mzdové účetní.“
Jana si splnila absolvováním pilotního kurzu Mzdová účetní v rámci projektu UNIV3 svůj životní cíl, získala potřebné znalosti pro výkon funkce mzdové účetní. Je si plně vědoma, že absolvováním daného kurzu pro ni nekončí otázka sebevzdělávání, studia a získávání dalších odborných vědomostí.