Úroveň EQF |
Deskriptory popisující úroveň kvalifikací |
|||
|
znalosti |
dovednosti |
kompetence |
|
Úroveň 1 |
základní všeobecné znalosti |
základní dovednosti požadované k provádění jednoduchých úkolů |
pracovat nebo studovat pod přímým dohledem ve strukturovaném prostředí |
|
Úroveň 2 |
základní faktické znalosti v oboru práce nebo studia |
základní kognitivní a praktické dovednosti požadované při používání relevantních informací za účelem plnění úkolů a řešení běžných problémů s použitím jednoduchých pravidel a nástrojů |
pracovat nebo studovat pod dohledem s určitou mírou samostatnosti |
|
Úroveň 3 |
znalosti faktů, zásad, procesů a obecných pojmů v oboru práce nebo studia |
řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při plnění úkolů a řešení problémů prostřednictvím výběru a použití základních metod, nástrojů, materiálů a informací |
nést odpovědnost za splnění úkolů v práci nebo ve studiu při řešení problémů přizpůsobovat své chování okolnostem |
|
Úroveň 4 |
faktické a teoretické znalosti v širokých souvislostech v oboru práce nebo studia |
řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při řešení specifických problémů v oboru práce nebo studia |
schopnost řídit sebe samého v rámci pokynů v oblastech práce nebo studia, které jsou obvykle předvídatelné, ale mohou se měnit dohlížet na běžnou práci jiných osob a nést určitou odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních či vzdělávacích činností |
|
Úroveň 5 |
rozsáhlé a specializované faktické a teoretické znalosti v oboru práce nebo studia a uvědomování si hranic těchto znalostí |
rozsáhlá škála kognitivních a praktických dovedností požadovaných při rozvíjení tvůrčích řešení abstraktních problémů |
řídit a kontrolovat pracovní či vzdělávací činnosti, při nichž dochází k nepředvídatelným změnám posuzovat a rozvíjet své vlastní výkony a výkony ostatních |
|
Úroveň 6 |
pokročilé znalosti v oboru práce nebo studia zahrnující kritické chápání teorií a zásad |
pokročilé dovednosti prokazující zvládnutí oboru a smysl pro inovace, jež jsou požadovány při řešení složitých a nepředvídatelných problémů ve specializované oblasti práce nebo studia |
řídit složité technické nebo odborné činnosti či projekty a nést odpovědnost za rozhodování v kontextu nepředvídatelné pracovní nebo vzdělávací náplně nést odpovědnost za řízení odborného rozvoje jednotlivců a skupin |
|
Úroveň 7 |
vysoce specializované znalosti, z nichž některé jsou v popředí znalostí v oboru práce nebo studia, sloužící jako základ originálního myšlení nebo výzkumu kritické uvědomování si znalostí v oboru a na rozhraní mezi různými oblastmi |
speciální dovednosti požadované při řešení problémů ve výzkumu a/nebo při inovacích s cílem rozvíjet nové znalosti a postupy a integrovat poznatky z různých oblastí |
řídit a transformovat pracovní nebo vzdělávací kontexty, které jsou složité, nelze je předvídat a vyžadují nové strategické přístupy nést odpovědnost za přispívání k profesním znalostem a postupům a/nebo za posuzování strategických výkonů týmů |
|
Úroveň 8 |
znalosti na špičkové úrovni v oboru práce nebo studia a na rozhraní mezi obory |
vysoce pokročilé a specializované dovednosti a techniky, včetně syntézy a hodnocení, požadované při řešení kritických problémů ve výzkumu a/nebo inovacích a při rozšiřování a novém definování stávajících znalostí nebo odborných postupů |
vykazovat značnou autoritu, inovační potenciál, samostatnost a akademickou a odbornou integritu a trvalé odhodlání přicházet s novými myšlenkami a vyvíjet nové postupy na špičkové úrovni v oboru práce nebo studia, včetně výzkumu |
|
Úrovně kvalifikací
Úrovně EQF jsou popsány znalostmi, dovednostmi a kompetencemi.