Poškození nebo porucha sluchu či dokonce jeho absence je faktorem výrazně omezujícím schopnost žáka získat a zpracovat verbální informace obsažené v tématech jednotného zadání závěrečných zkoušek. Ta totiž byla v převážné většině vytvářena pro běžné žáky. Žák se sluchovým postižením může být tudíž při jejich řešení znevýhodněn, i když potřebné znalosti a dovednosti má, protože forma, jakou jsou mu otázky a úkoly předkládány, a způsob, jakým by je měl zodpovídat, příp. plnit, je pro něj nevyhovující vzhledem k výše uvedené komunikační bariéře. Míra znevýhodnění žáka u závěrečných zkoušek je samozřejmě vždy závislá na hloubce a charakteru sluchového postižení a na dosavadním způsobu a průběhu vzdělávání žáka.
Jak tedy připravit závěrečné zkoušky podle jednotného zadání pro žáky se sluchovým postižením? Odpověď najdete v přiložené prezentaci i v textu Romany Jezberové Závěrečné zkoušky podle jednotného zadání pro žáky se sluchovým postižením.
Zaverecne_zkousky_zaku_se_sluchovym
postizenim.doc (121,50 KB)
Priklad_dobre_praxe_zaci_se_sluchovym_postizenim.pptx
(860,26 KB)