Cíle setkání:
Cílem setkání je podrobněji představit nově vzniklou metodickou příručku Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání. Navážeme na první setkání, ve kterém jsme si představili okolnosti vzniku příručky, základní principy genderově citlivého vzdělávání, o které se příručka opírá, a její stručný obsah. Ve druhém setkání se podrobněji seznámíme s některými metodami z příručky, ukážeme, jak jsme je ověřovali a jaké jsme s nimi měli zkušenosti v naší vlastní pedagogické praxi a nastíníme, v čem mohou být přínosné i vám. Při výběru metod budeme vycházet z hlavních témat, které příručka nabízí:
- Jak jako učitelé a učitelky přemýšlíme o dětech
- Jaké učební obsahy dětem nabízíme
- Jak komunikujeme s dětmi
- Jak děti komunikují mezi sebou
Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno primárně vyučujícím prvního stupně ZŠ, ale i všem stávajícím i budoucím pedagožkám a pedagogům, odbornicím i odborníkům v oblasti vzdělávání a všem, kteří mají zájem dozvědět se o konkrétních možnostech využití kolegiální podpory, rovnosti ve školách a genderově citlivém vzdělávání.
Setkání je zdarma.
Lektoři:
Anna Babanová vystudovala Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PedF UK v Praze. Pracuje v organizaci Step by Step ČR jako metodička programu Začít spolu a v základní škole Škola Můj Projekt – Jižní Město jako učitelka matematiky pro první stupeň. Dlouhodobě se zajímá o problematiku genderově citlivé pedagogiky, individualizace v oblasti plánování a rozvoje kolegiální spolupráce. Podílela se na vzniku několika pedagogických příruček, zaměřených především na genderově citlivé vzdělávání. Je autorkou příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce.
anna.baban@gmailcom
Irena Smetáčková je vedoucí katedry psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím oborovým zázemím je psychologie, pedagogika a sociologie. Věnuje se zejména tématům ze sociální a pedagogické psychologie a psychologie genderu. Výzkumně se zabývá třemi oblastmi: genderové socializaci ve škole, profesní náročnosti učitelství a typům komunikace mezi vyučujícími a rodiči. Vedla a podílela se na řadě výzkumů, je autorkou odborných článků a knih. Vedle výzkumné činnosti dlouhodobě spolupracuje na projektech praktického charakteru, jakým je i tento. Autorsky participovala na vzniku příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání.
Irena Havlíčková a Daniela Růžičková jsou učitelky na prvním stupni s mnohaletou praxí. Momentálně obě působí na základní škole Wonderland Academy v Praze.
Vstup do online místnosti i návod, jak na to, najdete NA VSTUPNÍ STRÁNCE << klikněte
Otvíráme 15 minut před začátkem! Odkaz na vstup najdete také v den konání akce na titulní straně portálu RVP.CZ (www.rvp.cz).
Potřebujete:
- počítač připojený na internet,
- bedničky nebo sluchátka (lektoři i s mikrofonem).
Přes zvukové zařízení budete spolu s ostatními účastníky naslouchat hostům a sledovat na obrazovce prezentace. Případné komentáře a dotazy budete moci psát do chatu, hosté na ně rádi odpoví.
Ovládání online místnosti je velice snadné, nevyžaduje žádné předchozí zkušenosti!
Těšíme se na vás!