Oddělení zejména
- vytváří, inovuje a posuzuje vzdělávací programy odborného vzdělávání v předmětných oblastech; pro tyto účely využívá zejména spolupráci s oborovými skupinami, které řídí v oblasti své působnosti,
- poskytuje metodickou podporu a poradenství školám při tvorbě školních vzdělávacích programů,
- ve spolupráci s oddělením 1.1 sleduje a vyhodnocuje efektivitu rámcových vzdělávacích programů, shromažďuje informace o jejich realizaci a podněty pro úpravy odborných částí RVP,
- systematicky sleduje vývojové trendy v příslušných odvětvích,
- vytváří, inovuje a posuzuje koncepci technického vzdělávání ve vzdělávacích programech odborného vzdělávání včetně specifických oblastí zaměřených zejména na informační technologie a úspory energií,
- podílí se na zajišťování procesů vymezování kvalifikací a tvorby, úprav a schvalování kvalifikačních a hodnoticích standardů,
- sleduje informace o vývoji kvalifikačních požadavků v daných oblastech a využívá je při metodické podpoře tvorby kvalifikačních standardů a při tvorbě, posuzování a inovaci kurikulárních dokumentů,
- zajišťuje provázanost požadavků zaměstnavatelů definovanou prostřednictvím NSP a NSK se soustavou oborů vzdělání a RVP,
- poskytuje podněty a podklady pro tvorbu metodických materiálů a zpracování koncepčních dokumentů odborného vzdělávání,
- podílí se na řešení i prezentaci důležitých témat spojených s tvorbou kvalifikačních standardů a vzdělávacích programů ve vztahu k MŠMT, školským orgánům krajů, sociálním partnerům a odborné veřejnosti,
- spolupracuje s mezinárodním oddělením – centrum Europass při zpracování dodatků k vysvědčení,
- spolupracuje s oddělením poradenství, pro které připravuje podklady pro portál www.infoabsolvent.cz týkající se charakteristiky a dalších údajů ze vzdělávacích programů oborů vzdělání,
- podílí se na národních i mezinárodních aktivitách ústavu zejména v kurikulární oblasti.