Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání jsou určeny pro učitele českého jazyka na 1. a 2.
stupni základní školy. Obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným výstupům RVP ZV na úrovni minimální, optimální a
excelentní.
Minimetodiky obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným výstupům RVP ZV. Odůvodňují nastavení tří úrovní
obtížnosti ilustrativních úloh. Zohledňují jak potřeby nadaných žáků (excelentní úroveň), tak žáků se specifickými
poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie). Ilustrativní úlohy vycházejí z práce s textem, tj. ukázek z
knih pro děti a mládež převážně od českých autorů. Zahrnují návrhy na opravy a hodnocení slohových prací, a to jak v
projevu mluveném, tak i psaném.
Součástí Metodických komentářů jsou rovněž výsledky výzkumného šetření dosud ověřených očekávaných výstupů (minimální
úroveň).