Žákovské projekty – cesta ke kompetencím
Příručka je věnována projektovému vyučování a žákovským projektům jako nástroji pro rozvoj klíčových kompetencí. Součástí je více než 30 příkladů dobré praxe odborných škol.
Průřezová témata ve výuce žáků odborných škol – 2 díly
- Občan v demokratické společnosti a Informační a komunikační technologie
- Člověk a životní prostředí a Člověk a svět práce
Dvoudílná metodická příručka pro učitele odborných škol ukazuje, jak přistupovat k aplikaci průřezových témat do ŠVP a vlastní výuky. Obsahují desítky příkladů a ukázek realizace průřezových témat v různých školách, oborech a vyučovacích předmětech. Oba díly příručky včetně příloh jsou k dispozici na CD.
Modulární projektování školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání
Příručka poskytuje návod, jak postupovat při tvorbě vzdělávacích modulů a celých modulových školních vzdělávacích programů. Najdeme zde také odpověď, jak zpracovat moduly pro podporu mobility žáků v rámci zavádění ECVET v České republice.
Jednotky výsledků učení a vzdělávací moduly na podporu mobility v rámci ECVET
Příručka si klade za cíl pomoci středním školám při zavádění systému ECVET v návaznosti na školní vzdělávací programy.
Vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách
Publikace je určena na podporu integrace žáků se zdravotním postižením. Seznamuje s problémy těchto žáků při volbě školy a v průběhu vzdělávání a s nástroji, které pomáhají žákům i jejich učitelům tyto problémy překonávat. Součástí jsou případové studie zpracované učiteli na základě jejich osobních zkušeností a poznatků.
CLIL VE VÝCE - JAK ZAPOJIT CIZÍ JAZYKY DO VYUČOVÁNÍ
Příručka otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
METODIKA TVORBY ŠKOLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ SOŠ A SOU
Rozšířené vydání se opírá o zkušenosti získané v průběhu zavádění školních vzdělávacích programů a o dotazy učitelů k ŠVP.
VÝUKOVÉ STRATEGIE V PRAXI PILOTNÍCH ODBORNÝCH ŠKOL
Příručka je zpracována na základě ověřování výuky podle pilotních ŠVP a seznamuje s vyučovacími přístupy a metodami, které pilotní školy považují za účinné a osvědčily se jim. Úvodní stať pojednává o některých tradičních vyučovacích metodách a možnostech jejich efektivního využívání ve vzdělávání.
MODERNÍ ODBORNÁ ŠKOLA – NÁZORY UČITELŮ PILOTNÍCH ŠKOL NA KURIKULÁRNÍ REFORMU
V publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo v realizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách. Publikace dokumentuje vznik ŠVP a upozorňuje na problémy spjaté s implementací kurikulární reformy, s jejich možnými příčinami a důsledky.