Vliv vzdělávání a dovedností na životní šance
Ukazuje se, že více než pětina dospělých v Evropě má problémy se základy čtenářské gramotnosti, numerické gramotnosti a s používáním digitálních přístrojů v běžném životě. Bez základních dovedností a s nízkou kvalifikací jsou tito lidé více ohroženi nezaměstnaností, chudobou a sociálním vyloučením. Nízká úroveň dovedností má také negativní dopad na ekonomiku.
Kdo se účastní vzdělávání dospělých a jak?
Vlivem technologických i dalších změn potřebují lidé nové dovednosti a nové způsoby, jak se učit. Celoživotní učení se tak stává nezbytností. Co víme o dospělých, kteří se účastní vzdělávání?
Výzvy a strategie v oblasti dovedností
Naše společnost a trh práce se působením technologií mění závratným tempem. Aby se zlepšily životní šance lidí, je nezbytně nutné podpořit získávání nových dovedností, a to s pomocí komplexních strategií se správně definovanými potřebami trhu práce.
Překlad infografik do češtiny byl vytvořen v Národním pedagogickém institutu ČR.