V poslední době se zdá, že se počet dyslektiků ve třídách našich škol znásobil. Je tomu opravdu tak, nebo se o problému více mluví? Názory se rozcházejí…
Pojďme se podívat na problematiku trochu blíže. Dyslexie jako porucha učení se projevuje obtížemi při zvládnutí čtení, psaní, poslechu, soustředění, mají potíže s motorikou, orientací v čase i prostoru, s pamětí…
Jak se tyto potíže mohou promítnout do výuky cizího jazyka?
- Děti s dyslexií potřebují dlouhou poslechovou průpravu, během které pracují s jazykem v jeho poslechové formě. Rychlé orientování na čtení a psaní v cizím jazyce (dříve než do dvou let od zahájení výuky ve školním věku) má za následek prohloubení problémů a matení získaných poznatků.
- Gramatiku učíme názorně, děti jsou velmi vizuální, pamatují si umístění i emoce při učení – i za pomoci hraček a předmětů.
Je potřeba si uvědomit, že děti vnímají své problémy daleko palčivěji, než jejich učitelé či rodiče tuší, hlavně v psaní; intenzivně cítí, že jejich výkon nevyhovuje standardům. A proto je třeba je CHVÁLIT, POVZBUZOVAT, POMÁHAT.
Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno učitelům angličtiny v mateřských a základních školách.
Setkání je zdarma.
Lektorka:
Vstup do online místnosti i návod, jak na to, najdete NA VSTUPNÍ STRÁNCE <<
klikněte
Otvíráme 15 minut před začátkem! Odkaz na vstup najdete také v den konání akce na titulní straně portálu RVP.CZ (www.rvp.cz).
Potřebujete:
- počítač připojený na internet,
- bedničky nebo sluchátka (lektoři i s mikrofonem).
Přes zvukové zařízení budete spolu s ostatními účastníky naslouchat hostům a sledovat na obrazovce prezentace. Případné komentáře a dotazy budete moci psát do chatu, hosté na ně rádi odpoví.
Ovládání online místnosti je velice snadné, nevyžaduje žádné předchozí zkušenosti!
Těšíme se na vás!