tisková zpráva (892,00 KB)
Fiktivní firmy zakládají žáci vyšších ročníků středních a vyšších odborných škol především s ekonomickým zaměřením.
Sami si určují svůj předmět podnikání, vybírají ze svého středu ředitele firmy, shánějí zboží a kupce. Zkrátka chovají
se tak, jako by pracovali v reálné společnosti.
Založit a provozovat firmu není nic jednoduchého – i představitelé fiktivní firmy proto musejí spolupracovat s
fiktivním finančním a živnostenským úřadem, zdravotní, sociální a komerční pojišťovnou, bankou a mnoha dalšími
institucemi. Činnost těchto nezbytných úřadů již dvacet let simuluje Centrum fiktivních firem (CEFIF), které je
součástí Národního ústavu pro vzdělávání. Pracovníci CEFIFU také podporují organizátory veletrhů fiktivních firem,
připravují metodická školení pro vyučující a poskytují i individuální konzultace.
„Právě březnový mezinárodní veletrh je pro přihlášené firmy pomyslnou cílovou metou. Žáci se od začátku školního roku
snaží co nejlépe připravit právě na tuto akci a v mezinárodní konkurenci pak uspět v soutěžích o nejlepší nabídkový
katalog, prezentaci a půlminutový reklamní spot,“ vysvětluje Ing. Lukáš Hula, vedoucí Centra fiktivních firem.
Dovednosti získané ve fiktivní firmě žáci využijí nejen u maturity z ekonomických předmětů, ale především právě v
reálném životě, kdy musejí přejít z fiktivního obchodování k tomu opravdovému.