Text připravoval mezinárodní tým odborníků pod vedením Terezy Šmídové. Vedle španělského experta z Baskicka, Phila Balla, se na příručce podílely odbornice z řad akademiků jako Lenka Procházková, Gabriela Klečková, Naděžda Vojtková, Jarmila Novotná, které patří ke špičce v českém CLILu.
Jednotlivé kapitoly obsahují:
- Úvod do CLILu – jak CLIL vzniknul, jaké jsou jeho podoby a typy, výhody a nevýhody, co přináší výzkumy o CLILu, jak je ukotven v českém vzdělávání, hlavní projekty do roku 2011, které se na našem území realizovaly.
- Integrace CLILu – jak CLIL na škole zavést, jak ho zařadit do ŠVP, plánování výuky CLIL i její realizace a udržitelnost.
- Metodologie CLILu – jak CLIL realizovat v jazykových i nejazykových hodinách – dodržení principů CLILu, výběr a tvorba výukových materiálů, vhodné aktivity, hodnocení a testování, kompetence CLIL učitelů.
- CLIL školy – 5 příkladů dobré praxe z českých základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
- CLIL výukové plány – integrovaná výuka v praxi školní třídy – 29 výukových plánů integrujících anglický, německý a francouzský jazyk.
K dispozici na: http://clil.nuv.cz