Zpravodaj 3/2001
Lisabonské konference a vzdělávání * Evropské fórum pro transparentnost kvalifikací * eLearning * Připravenost
absolventů škol na vstup do světa práce v USA * Céreq – program činnosti na rok 2001 * Změny ve struktuře
pracovních sil v průmyslu * TQM a zvyšování kvality práce škol * Systém včasného rozpoznání kvalifikačních požadavků *
WIP 2000
Zpravodaj 3/2001
Editorial
Evropská komise se rozhodla, že nechá provést externí evaluaci Evropského střediska pro rozvoj odborné
přípravy (CEDEFOP). Tento úkol zadala dánské firmě PLS RAMBOLL. Pracovníci firmy dostali e-mailové adresy lidí, kteří
s CEDEFOPem v nedávné době spolupracovali nebo stále ještě spolupracují a o nichž se tudíž předpokládá,
že mají na činnost této instituce nějaký názor. Šetření bylo prováděno formou řízeného (telefonického)
rozhovoru. Dotazovaní dostali předem výčet témat, kterých se rozhovor bude týkat, s tím, že nemusí znát odpověď na
každou otázku. Dění v CEDEFOPu ve Zpravodaji systematicky sledujeme, a proto nebylo těžké zodpovědět většinu otázek.
Dokud nedošlo na dotaz: „Co by měl CEDEFOP udělat pro to, aby se odborná veřejnost ve vaší zemi více zajímala
o jeho činnost a využívala výsledky této činnosti?“Co může ještě udělat instituce, která vydává dva
klasické a jeden elektronický časopis, má přehledně uspořádané a pravidelně aktualizované internetové stránky, většinu
publikací (z nichž některé jsou k dispozici zdarma v tištěné či digitální podobě) překládá do několika jazyků, aby
získala pozornost lidí, kteří o její práci nejeví zájem? A je vůbec možné, že se mezi odbornou veřejností
vyskytují lidé, kteří o existenci CEDEFOPu, jako jediné nadnárodní instituce EU v oblasti odborného vzdělávání a
přípravy, nemají ponětí? Šetření potvrdilo, že to možné je. AK