Webináře P-KAP únor - březen 2021
Letošní úvodní série webinářů nabídla devět online setkání k aktuálním tématům akčního plánování určeným pro vedení i pedagogy středních škol a vyšších odborných škol, zástupce krajů i pro další zájemce o konkrétní témata. V odkazem vám nabízíme záznamy webinářů zveřejněné na Youtube. Inspirujte se, vyzkoušejte nové nástroje a metody práce, které se v praxi osvědčily, využijte všech výhod akčního plánování v rozvoji vaší školy i území.
Tematická oblast | Název (téma) webináře; Program | Termín | Registrace |
Rozvoj výuky cizích jazyků |
Inspirace pro rozvoj výuky cizích jazyků - Jak efektivně rozvíjet cizí jazyk, aby ho žáci používali aktivně, bez obav, s chutí a skutečně si ho osvojili? Webinář projektu P-KAP přináší inspirace pro akční plánování v oblasti rozvoje výuky cizích jazyků – dlouhodobější aktivity škol vycházející z ŠAP, které mají reálný pozitivní dopad na žáky, představí ředitelé a učitelé středních škol z Prahy, Ústí nad Labem a Karlových Varů. Cílem webináře je podpořit vzájemnou výměnu informací a zkušeností s kvalitní výukou cizího jazyka a CLIL. Program |
4. 2. 2021 10.00-12.00 |
záznam ke zhlédnutí |
Čtenářská a matematická gramotnost |
Inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce oborů SOV – Cílem webináře je s využitím inspirativních příkladů z praxe ukázat, jak je možné ve výuce nematuritních oborů SOŠ a SOU efektivně rozvíjet čtenářskou gramotnost slabých, bojujících či nemotivovaných žáků-čtenářů. Praktické zkušenosti a konkrétní náměty do hodin všeobecných i odborných předmětů tříletých učebních oborů budou sdílet učitelé středních odborných škol z Ledče nad Sázavou, Mikulova a Třince. Webinář je zamýšlen jako inspirace nejen pro pedagogy, ale pro všechny, kteří se svými aktivitami podílejí na plánování a implementaci strategií k podpoře čtenářské gramotnosti žáků ve středním vzdělávání. Program |
12. 2. 2021 13.00-14.30 | záznam ke zhlédnutí |
Řízení a plánování |
Aktivizace žáků ve výuce - Na webináři se můžete nejen seznámit s online nástroji pro aktivizaci žáků a studentů v běžné výuce, ale zároveň si je také sami vyzkoušet. Díky těmto nástrojům můžete významně zvýšit aktivitu žáků a upravit tak obsah výuky dle jejich aktuálních potřeb. Jedná se zejm. o nástroje odbourávající nevýhody frontálního způsobu výuky, jako např. Socrative, Nearpod, Slido apod., stranou zájmu nezůstanou ani nástroje k získání okamžité zpětné vazby prostřednictvím IT, např. i za využití mobilních telefonů žáků. Podrobnosti k interaktivnímu webináři a k jeho průvodci, Mgr. Bc. Liboru Klubalovi, Ph.D. ZDE. Program |
16. 2. 2021 13.00-15.00 |
záznam ke zhlédnutí |
Kariérové poradenství vč prevence předčas. odchodů, Odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli |
Portfolio z pohledu absolventa, školy a zaměstnavatele - Cílem webináře je podívat se na žákovské portfolio očima absolventa, školy i zaměstnavatele a zamyslet se nad funkcí portfolia i jeho významem pro jednotlivé cílové skupiny. Svůj pohled a zkušenosti nabídnou tři střední školy, kariérový poradce, ale také zaměstnavatelé a absolvent. Program |
23. 2. 2021 13.30-15.30 |
záznam ke zhlédnutí |
Školy jako centra celoživotnho učení |
Gamifikace a vizualizace ve vzdělávání - Hlavní téma webináře je pokračováním prosincového tématu Moderní trendy ve vzdělávání nejen dospělých, tentokrát se však mnohem podrobněji zaměří na představení a využití gamifikace a vizualizace v dalším, ale i v počátečním vzdělávání. Program |
4. 3. 2021 13.00-14.30 |
akce proběhla |
Digitální kompetence |
Digitalizace a digitální vybavení na středních školách – Tentokrát se na webináři zaměříme na vybavení škol v oblasti digitálních technologií. V první části se podíváme na možnosti pořízení digitálního vybavení, doporučení k plánování investic a na možnosti pravidelné obnovy vybavení. V neposlední řadě také na to, co je pro digitalizaci potřeba. V druhé části se zaměříme na příklady z praxe a pohled na možnosti financování digitálního vybavení z pohledu škol, kde se dozvíme, jaké vybavení školy mají a jak nebo z jakého projektu bylo financováno. A rovněž jak byla investice plánována a jak budou postupovat při pravidelné obnově. Školy také popíšou nejčastější problémy, na které v této oblasti narážejí, a svou zkušenost, jak překážky překonat. Program |
12. 3. 10.00-12.00 |
záznam ke zhlédnutí |
Podpora inkluze |
Zkušenosti z praxe školního poradenského pracoviště. Sdílení zkušeností v práci ŠPP a spolupráce s dalšími organizacemi v konkrétních oblastech: problematika transgender a poruchy příjmu potravy. Program |
16. 3. 13.00-14.30 |
záznam ke zhlédnutí |
Řízení a plánování |
Šablony v době covidu. A co dál? Seminář bude zaměřen na realizaci šablon středních a vyšších odborných škol v době distanční výuky. Důraz bude kladen na realizaci projektů s využitím on-line nástrojů. Pozornost bude dále věnována možnosti prodlužování a ukončování projektů. Na závěr semináře dostanete malou ochutnávku chystaných aktivit v novém programovacím období. Program |
18. 3. 14.00-15.30 |
záznam ke zhlédnutí |
Podpora polytechnického vzdělávání |
Integrované polytechnické vzdělávání - jak začít? Jak implementovat principy polytechnického - STEM vzdělávání při výuce na ZŠ a SŠ, když jsou budoucí pedagogové stále připravováni v předem daných aprobacích a na výuku v předmětech? Diskuse a příklad dobré praxe naznačí možné reálné cesty k žádoucí změně. Program |
22. 3. 2021 13.30-15.10 |
záznam ke zhlédnutí |
V novém školním roce odstrartuje další série webinářů věnovaná aktuálnímu stavu a plánování rozvoje jednotlivých témat ve školách a v územích.