Projekt
Cílem projektu P-KAP je přispět ke zvýšení kvality vzdělávání a úrovně strategického řízení této oblasti cestou metodické podpory nejvýznamnějších aktérů na úrovni kraje, včetně jednotlivých škol. Posláním projektu je zároveň sladit vzdělávací politiku na školské, krajské a národní úrovni.
Národní pedagogický institut (NPI) v rámci projektu poskytuje metodickou podporu
a) krajům při přípravě, realizaci a vyhodnocování krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání,
b) středním a vyšším odborných školám využívajícím přístupy akčního plánování a vytvářejícím vlastní plány aktivit a školní akční plány (PA a ŠAP).
Při akčním plánování je s ohledem na dlouhodobé cíle rozvoje vzdělávání věnována zvýšená pozornost klíčovým tematickým oblastem, tzv. oblastem intervence, které jsou podporovány operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt tedy umožní i efektivní podporu škol prostřednictvím Evropských strukturálních fondů a koncentraci investic do školské infrastruktury podle potřeb. Klíčová témata, oblasti intervence, mají pomoci sladit celostátní strategii se specifiky regionu a s plány jednotlivých škol. Jsou rozděleny na povinné a nepovinné.
Povinné oblasti intervence:
- Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě - Co můžete využít pro své další plánování a řízení této oblasti?
- Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání) - Co můžete využít pro své další plánování a řízení v této oblasti?
- Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů - Co můžete využít pro své další plánování a řízení v této oblasti?
- Rozvoj kariérového poradenství včetně prevence předčasných odchodů ze vzdělávání - Co můžete využít pro své další plánování a řízení v této oblasti?
- Rozvoj škol jako center celoživotního učení - Co můžete využít pro své další plánování a řízení v této oblasti?
- Podpora inkluze - Co můžete využít pro další plánování a řízení v této oblasti?
Nepovinné oblasti intervence:
- Rozvoj výuky cizích jazyků - Co můžete využít pro další plánování a řízení v této oblasti?
- Digitální kompetence - Co můžete využít pro další plánování a řízení v této oblasti?
- Čtenářská a matematická gramotnost - Co můžete využít pro další plánování a řízení v těchto oblastech?
Významnou úlohu při plnění úkolů metodické podpory akčního plánování má v projektu P-KAP provázaný systém dvou skupin garantů - odborných garantů v krajích a garantů jednotlivých oblastí intevencí.
ROLE KRAJE A ŠKOLY V KRAJSKÉM AKČNÍM PLÁNOVÁNÍ
PRO MÉDIA
Tiskové zprávy: Výsledky dotazníkového šetření Analýza potřeb škol (červen 2016) . Souhrnné výsledky z celorepublikového reportu ke stažení, krajské reporty podle jednotlivých oblastí intervencí jsou uloženy vždy na hlavní stránce příslušného kraje
Souhrnné informace ze druhé vlny dotazníkového šetření Analýza potřeb škol (2018) v jednotlivých krajích
– report II. vlna: Hlavní město Praha, Jihočeský
kraj, Jihomoravský kraj, Královéhradecký kraj, Karlovarský kraj, Liberecký
kraj, Moravskoslezský kraj,
Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský
kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj
Vysočina, Zlínský kraj
Souhrnné informace z finálního dotazníkového šetření Analýza potřeb škol (podzim 2021) - celorepublikové srovnání, zprávy za jednotlivé kraje
ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE PROJEKTU P-KAP
PŘÍBĚH KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ - konference projektu P-KAP - 22. září 2021. (Webová stránka konference)
Prezentace účinkujících, fotogalerie, elektronická brožura Školní akční plán v životě školy a
smyčka zajimavostí o akčním
plánování v krajích i školách "Víte, že?"
Konferenční spoty:
Akční plánování v Ústeckém kraji,
Ze školy s řidičákem na vlastní kariéru a podnikavý život,
Školní akční
plán v životě školy,
Příběh akčního plánování v Pardubickém kraji,
Napsali o
konferenci
Projekt P-KAP
Zahájení projektu | 1. 3. 2016 |
Ukončení projektu | 31. 12. 2021 |
Registrační číslo projektu | CZ.02.3.68/0.0/0.0./15_001/0000363 |
Příjemce dotace | NÚV, od 1. 1. 2020 Národní pedagogický institut ČR |
Výše dotace | 275 mil. Kč |