Literatura a informační zdroje v českém jazyce

K tématu autoevaluace doporučujeme následující literaturu a informační zdroje různého typu, od metodických příruček, které lze využít jako praktického průvodce, až po odborné publikace, jež vám mohou pomoci zasadit praktické zkušenosti s prováděním vlastního hodnocení do teoretického rámce.
  • Autoevaluace mateřské školy. Praha: Tauris, 2008. 978-80-87000-22-9. external-iconInfo
  • CHVÁL, M., MICHEK, S. POL, M. Evaluace ve škole. In Orbis Scholae, číslo 1/2010. Praha: PedF UK, 2010. ISSN 1802‑4637. pdf-iconInfo
  • CHVÁL, M., NOVOTNÁ, J., et al. Pedagogický rozvoj školy. Sborník z konference INOSKOP. Sestavili Martin Chvál a Jiřina Novotná. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 294 s. ISBN 978-80-7367-510-3.
  • MACBETH, J., SCHRATZ, M., MEURET, D., JAKOBSEN, L. Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006. ISBN 80-902614-8-5.
  • Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-13-7. pdf-iconInfo
  • Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-03-X. pdf-iconInfo
  • MICHEK, S. Příručka pro sebehodnocení poskytovatelů odborného vzdělávání. Praha: NÚOV, 2006. pdf-iconInfo
  • MICHEK, S. Přístupy k řízení kvality v odborném vzdělávání. Příklady pokynů, doporučení, modelů, nástrojů, rámců a standardů kvality z vybraných zemí západní a severní Evropy. Praha: NÚOV, 2008. ISBN 978-80-87063-17-0. pdf-iconInfo
  • POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
  • Příklady dobré praxe pro gymnázia. Praha: VÚP, 2008. ISBN 978-80-87000-21-2. pdf-iconInfo
  • Příklady dobré praxe uvedené na stránkách ČŠI.
  • Příručka příkladů dobré praxe. Praha: VÚP, 2007. external-iconInfo
  • Rozvoj kvality odborného vzdělávání v Evropě; pomůcky pro poskytovatele: pokyny – indikátory – týmová spolupráce – manuál. Praha: NÚOV, 2007. ISBN 978-80-87063‑03‑3. pdf-iconInfo
  • RÝDL, K., HORSKÁ, V., DVOŘÁKOVÁ, M., ROUPEC, P. Sebehodnocení školy. Jak hodnotit kvalitu školy. Praha: STROM, 1998.
  • Sborník příspěvků z Metodického portálu www.rvp.cz k tématu autoevaluace. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000‑16-8. pdf-iconInfo
  • STARÝ, K., CHVÁL, M. Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In JANÍKOVÁ, M., VLČKOVÁ, K., a kol. Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-180-5.
  • STARÝ, K., URBÁNEK, P. Škola jako učící se organizace. In Orbis Scholae, roč. 2, č. 3/2008. Praha: PedF UK. pdf-iconInfo
  • Ukázky zpracování kapitoly Hodnocení žáků a autoevaluace školy v ŠVP pilotních gymnázií.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Autoevaluace a benchmarking ve škole. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-029-5.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1422-8.