Jak učím z pohledu mého a mých kolegů
V rámci projektu Cesta ke kvalitě byly vytvořeny sebehodnoticí archy a archy pro kolegiální hodnocení učitelů. Tyto archy vycházejí z komplexního popisu kvality učitelovy práce a je možné se s nimi a s možnostmi jejich užití seznámit v
manuálu u evaluačního nástroje
Rámec profesních kvalit učitele.
V rámci obou jmenovaných nástrojů, ale i samostatně, je možné využít ověřené hospitační archy na mapování metod a forem výuky (
Metody a formy výuky), které učitelé užívají, a jak se jim daří ve výuce navozovat situace podporující rozvoj kompetencí k učení žáků (
Učíme děti učit se). Pro výuku na středních odborných učilištích je speciálně určen hospitační arch
Výuka v odborném výcviku.
K sebehodnocení práce učitele v oblasti práce s cíli kurikula při jejich plánování, realizování a hodnocení může být užitečný posuzovací arch, se kterým se můžete seznámit u evaluačního nástroje
Mapování cílů kurikula.
Sebereflexi výuky učitelům cizího jazyka může být nápomocný evaluační nástroj
Strategie učení se cizímu jazyku kurikula, který obsahuje primárně dotazník pro žáky, ale i pro učitele k mapování podpory různých strategií učení.