č. |
Název nástroje |
Popis nástroje |
Jakým školám je nástroj určen |
Typ respondentů |
Stránka nástroje |
1 |
Rámec pro vlastní hodnocení školy |
Průřezový nástroj - metodický průvodce pro všechny oblasti školního života |
MŠ MŠ speciální ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola |
učitelé |
Nástroj |
2 |
Anketa pro rodiče |
Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro rodiče |
MŠ MŠ speciální ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
rodiče
|
Nástroj
|
3 |
Anketa pro žáky |
Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro žáky |
ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
žáci
|
Nástroj
|
4 |
Anketa pro učitele |
Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro učitele |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
učitelé
|
Nástroj
|
5 |
Analýza dokumentace školy |
Nástroj obsahuje vzorové ukazatele kvality, které je možné sledovat s využitím stávající elektronické dokumentace školy |
MŠ MŠ speciální ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
učitelé
|
Nástroj
|
6 |
Dobrá škola |
Metoda pro stanovení priorit školy |
|
|
Nástroj
|
7 |
Příprava na změnu |
Metoda pro předjímání reakcí lidí |
MŠ MŠ speciální ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
učitelé
|
Nástroj
|
8 |
Rámec profesních kvalit učitele |
Hodnotící a sebehodnotící arch |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
9 |
Profesní portfolio učitele |
Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
10 |
360° zpětná vazba pro střední úroveň řízení |
Systémem hodnocení pracovníků poskytující informace o manažerských kompetencích pracovníků |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
učitelé
|
Nástroj
|
11 |
Metody a formy výuky |
Hospitační arch pro zaznamenání metod a forem výuky učitele |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
12 |
Učíme děti učit se |
Hospitační arch pro posouzení výuky z hlediska příležitosti pro rozvoj kompetence k učení žáků |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř
|
učitelé
|
Nástroj
|
13 |
Výuka v odborném výcviku |
Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče zjišťující klima školy |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci učitelé rodiče
|
Nástroj
|
14 |
Klima školy |
Dotazník pro žáky, dotazník pro učitele, dotazník pro rodiče |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci učitelé rodiče
|
Nástroj
|
15 |
Klima školní třídy |
Dotazník pro žáky |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
16 |
Klima učitelského sboru |
Dotazník pro učitele |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
17 |
Společenství prvního stupně |
Dotazník pro žáky formou počítačové hry |
ZŠ 1. stupeň speciální ZŠ
|
žáci
|
Nástroj
|
18 |
Interakce učitele a žáků |
Dotazník pro žáky zjišťující emoční vztah k učiteli a jak žáci vnímají učitelovo vedení výuky |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
19 |
Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání |
Dotazník pro učitele posuzující míru otevřenosti školy k inkluzivnímu vzdělávání žáků |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň
|
učitelé
|
Nástroj
|
20 |
Předcházení problémům v chování žáků |
Dotazník pro žáky |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
21 |
Poradenská role školy |
Nástroj pro sebehodnocení školského poradenského pracoviště |
speciální ZŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř
|
učitelé
|
Nástroj
|
22 |
Mapování cílů kurikula |
Posuzovací arch posuzující definování, realizování a hodnocení vzdělávacích cílů učitele |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
23 |
Strategie učení se cizímu jazyku |
Dotazník pro žáky |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium Jazyková škola
|
žáci
|
Nástroj
|
24 |
Dotazník školní výkonové motivace |
Dotazník pro žáky |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
25 |
Postoje žáků ke škole |
Dotazník pro žáky mapující postoje žáků ke vzdělávání, ke škole a k vybraným vyučovacím předmětům (ČJ, MA, cizí jazyk, ICT) |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
26 |
Zjišťování a vyhodnocování výsledků vzdělávání žáků |
Posuzovací archy k posouzení kvality didaktických testů |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
27 |
ICT v životě školy - Profil školy21 |
Nástroj pro zhodnocení využívání ICT |
ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
učitelé
|
Nástroj
|
28 |
Internetová prezentace školy |
Dotazník pro zhodnocení využití internetu pro prezentaci školy |
MŠ MŠ speciální ZŠ 1. stupeň ZŠ 2. stupeň speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
|
učitelé
|
Nástroj
|
29 |
Skupinová bilance absolventů |
Metoda pro hodnocení průběhu školního vzdělávání |
ZŠ 2. stupeň SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|
30 |
Zpětná vazba absolventů a firem |
Dotazník pro absolventy a metoda rozhovoru pro zástupce spolupracujících firem |
SOU SOŠ Gymnázium
|
žáci
|
Nástroj
|