Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání - dotazník pro učitele

Dotazník zjišťuje, do jaké míry je škola otevřena začleňování různých žáků do vzdělávání, zda jsou odpovídajícím způsobem nastaveny vztahy uvnitř školy i vztahy školy s okolím, jakým způsobem učitelé s žáky pracují či jaké jsou vztahy mezi pedagogickými pracovníky školy apod. Výstupy z dotazníku mohou škole pomoci upravit podmínky vzdělávání a výchovy žáků, kteří jsou nějakým způsobem „odlišní“. Dotazník je určen, pokud možno, všem pedagogům konkrétní školy. Dotazník je vhodný pro základní a střední školy všeho typu.
V pdf-iconmanuálu nástroje naleznete cíle nástroje, teoreticko–metodologická východiska nástroje, postup při práci s nástrojem, popis konstrukce a ověřování nástroje, rizika při práci s nástrojem, doporučení, pdf-icondotazník pro učitele a pdf-iconukázku evaluační zprávy.

Úloha dotazníku v autoevaluačním procesu školy:

Dotazník je vhodné zadat učitelům v průběhu školního roku za účelem zmapování přístupu k inkluzivnímu vzdělávání. Výsledky popisují aktuální situaci a nabízejí návrhy k případným změnám. Na výpovědi z dotazníku lze nahlížet jako na informace o podpoře školy žákům a vlivu vzájemných vztahů učitelů a žáků na vzdělávání.
Autorem nástroje je PhDr. Josef Lukas, Ph.D., který pracuje v external-iconInstitutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR.