Anketa pro učitele - anketa škole na míru

Cílem ankety může být zjištění názoru učitelů na určité aspekty činnosti školy nebo získání doporučení před určitým konkrétním rozhodnutím v dalším rozvoji školy. Obecně lze anketu využít v každém typu školy. Soubor otázek pro výběr usiluje o uspokojení všech typů škol regionálního školství.
Anketa je technikou dotazování. Je kratší než dotazníky. Rozsah i způsob oslovení jsou vstřícné vůči dotazovaným proto, aby na základě dobrovolnosti a ujištění anonymity byli ochotni anketu vyplnit v co nejvyšším počtu. Respondenti nejsou nijak specificky vybíráni ze všech uvažovaných.
Pod tímto evaluačním nástrojem nenajdete pouze jednu anketu ani sadu anket. Najdete zde pdf-iconsoubor otázek vhodných pro použití a doporučení pro skladbu otázek do jedné ankety, která může být adresována učitelům ZŠ či SŠ, učitelům speciálních škol, učitelům odborného výcviku, učitelům ZUŠ a nepedagogickým pracovníkům. Jsou zde připojena i doporučení pro případ, kdy by škola chtěla využít otázky jednorázově ve větším rozsahu a vytvořit z nich dotazník pro učitele.
V pdf-iconmanuálu nástroje naleznete cíle nástroje, popis cílové skupiny nástroje, principy a strukturu nástroje, pokyny pro přípravu anket, limity realizace a doporučení, proceduru vzniku nástroje, pdf-iconsoubor otázek a pdf-iconukázku evaluační zprávy.

Úloha ankety v autoevaluačním procesu školy:

Anketu je možné zadat učitelům kdykoli během školního roku. Záleží na uvážení školy, aby návratnost byla co nejvyšší. Učitelé mohou vyjádřit názor ze své perspektivy, tedy hodnotit školu v jakékoliv oblasti její činnosti.
Autoři Mgr. Tomáš Kohoutek a Mgr. et Mgr Jan Mareš, Ph.D., působí na external-iconkatedře psychologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.