Cíle setkání:
- Zaměříme se na dobový kontext obecných historických témat. Jaké strany, jací historičtí aktéři stáli proti sobě? Jaké byly jejich motivace? Jaká řeší dilemata generace dnešních následovníků v konfrontaci se stále stejným tématem?
- Pokusíme se nalézt a ustanovit/zobecnit vztah k činům historických aktérů. Proč jednali, tak jak jednali? Jaký má vlastně smysl učit se o činech našich předků v kontextu dnešní doby?
- Pokusíme se dedukovat, nikoliv identifikovat. Co nám říkají dobové prameny? Jak se k historickým událostem vztahují prameny dnešní doby? Jaká je situace dnešních utlačovaných/vítězných stran?
- Zajímat nás budou různé úhly pohledu. Co si myslel rozhodčí, co si myslel trenér, co si myslel fanoušek, co si myslel účastník? Anebo co si myslí teď? Anebo co si budou myslet zítra?
Program:
- Práce v době průmyslové revoluce. Co chtěl vlastník továrny, co chtěl jeho „zaměstnanec“ na příkladu seriálu The Mill (2013). Co se změnilo, co přetrvává na příkladu dokumentárního filmu Workingman’s Death (2005).
- Izraelsko-palestinský konflikt a jeho vývoj na příkladu seriálu The Promise (2010). Jak jedno téma může plnit výuku nejen samo o sobě, ale i množstvím dalších odkazů a přesahů.
- Příběh lodi Zong. Vlastnictví otroků a vnímání vlastnictví v době otrokářství. První kontakt. W. Turner a jeho obrazy.
Program se může výrazně změnit. Jde nám o cíle, obsah není zásadní a absolutně neměnný.
Komu je setkání určeno:
Cílovou skupinou setkání jsou všichni ti, kteří někdy chtěli revidovat svůj školní vzdělávací program.
Setkání je ZDARMA.
Lektor:
Martin Vonášek – učitel na střední škole, vyučující dějepisu a mediální výchovy, příležitostný hráč a zájemce o oblast indie game.
Cíle setkání:
- Zaměříme se na dobový kontext obecných historických témat. Jaké strany, jací historičtí aktéři stáli proti sobě? Jaké byly jejich motivace? Jaká řeší dilemata generace dnešních následovníků v konfrontaci se stále stejným tématem?
- Pokusíme se nalézt a ustanovit/zobecnit vztah k činům historických aktérů. Proč jednali, tak jak jednali? Jaký má vlastně smysl učit se o činech našich předků v kontextu dnešní doby?
- Pokusíme se dedukovat, nikoliv identifikovat. Co nám říkají dobové prameny? Jak se k historickým událostem vztahují prameny dnešní doby? Jaká je situace dnešních utlačovaných/vítězných stran?
- Zajímat nás budou různé úhly pohledu. Co si myslel rozhodčí, co si myslel trenér, co si myslel fanoušek, co si myslel účastník? Anebo co si myslí teď? Anebo co si budou myslet zítra?
Program:
- Práce v době průmyslové revoluce. Co chtěl vlastník továrny, co chtěl jeho „zaměstnanec“ na příkladu seriálu The Mill (2013). Co se změnilo, co přetrvává na příkladu dokumentárního filmu Workingman’s Death (2005).
- Izraelsko-palestinský konflikt a jeho vývoj na příkladu seriálu The Promise (2010). Jak jedno téma může plnit výuku nejen samo o sobě, ale i množstvím dalších odkazů a přesahů.
- Příběh lodi Zong. Vlastnictví otroků a vnímání vlastnictví v době otrokářství. První kontakt. W. Turner a jeho obrazy.
Program se může výrazně změnit. Jde nám o cíle, obsah není zásadní a absolutně neměnný.
Komu je setkání určeno:
Cílovou skupinou setkání jsou všichni ti, kteří někdy chtěli revidovat svůj školní vzdělávací program.
Setkání je ZDARMA.
Lektor:
Martin Vonášek – učitel na střední škole, vyučující dějepisu a mediální výchovy, příležitostný hráč a zájemce o oblast indie game.