Kontakt pro média:
press@nuvcz
Na učilištích probíhají od začátku června závěrečné zkoušky
10. 6. 2013: Většina žáků posledních ročníků učebních oborů bude muset letos prokázat své znalosti a dovednosti při závěrečné zkoušce připravené podle jednotného zadání. O tom, zda to tak bude, rozhoduje škola. Letos se pro nové pojetí zkoušek rozhodlo 402 škol s učebními obory kategorie H a 139 škol s obory kategorie E, kde se učí převážně žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.
Úspěšný první ročník Týdne uměleckého vzdělávání a amatérské tvorby
Tisková zpráva – V neděli skončil první ročník Týdne uměleckého vzdělávání a amatérské tvorby. K Týdnu se po celé republice přihlásilo a svoji akci do mapy zaneslo 254 hudebních, divadelních, literárních, tanečních, audiovizuálních a mezioborových projektů a akcí.
Odborníci HK ČR garantují kvalitu absolventů odborných škol
3. 6. 2013: Tiskové oddělení HK ČR a NÚV: Hospodářská komora České republiky (HK ČR) a Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) uzavřeli důležitou smlouvu o spolupráci na reformě závěrečných zkoušek v učebních oborech. Reforma probíhá v rámci projektu Nová závěrečná zkouška 2 (NZZ_2), který má za cíl vytvořit jednotná zadání pro závěrečné zkoušky žáků v oborech vzdělání s výučním listem. Odborníci z praxe nominovaní HK ČR budou garantovat podobu jednotných zadání pro 122 učebních oborů.
Koncept - nový projekt na pomoc dalšímu vzdělávání v ČR
Díky projektu Koncept by měli lidé získat lepší přístup k dalšímu vzdělávání, měli by mít k dispozici širokou nabídku kvalitních kurzů odpovídajících potřebám trhu práce, dostatek hodnověrných informací a také poradenské služby.
Nejvíce Čechů pracuje v sekundárním sektoru, stejně jako v EU jejich počet ale klesá
Česká republika je v porovnání s ostatními zeměmi EU stále velice industriálně orientovaná. V roce 2010 bylo v sekundárním sektoru zaměstnáno téměř 1,8 milionu osob. Za posledních 15 let se však počet zaměstnaných v tomto sektoru snížil o více než 220 tisíc. V ČR stejně jako v EU dochází ke stálému poklesu počtu zaměstnaných v primárním i sekundárním sektoru. Tento pokles byl evidentní již v minulých letech a lze ho očekávat také v letech budoucích.
Střední školy začínají při vzdělávání dospělých spolupracovat se soukromými vzdělávacími institucemi
Střední odborné školy na Vysočině vstoupily do třetí fáze projektů, v nichž se od roku 2005 mění v podnikatele na poli celoživotního učení dospělých. Nyní v nich začaly spolupracovat i se soukromými vzdělávacími institucemi v celé ČR
Školy se právě rozhodují, zda budou zkoušet žáky učebních oborů podle jednotného zadání
Tisková zpráva, 26.4. 2013 - Střední školy s učebními obory začaly právě připravovat závěrečné zkoušky, které budou jejich žáci skládat v červnu.
V projektu Pospolu proběhne pilotáž modelů spolupráce škol a firem
Tisková zpráva 15. dubna 2013 V rámci projektu Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi (zkráceně Pospolu) proběhne od září 2013 pilotáž spolupráce škol a firem. Zadávací dokumentace k výběrovému řízení na pilotáž bude podle předběžných odhadů zveřejněna na přelomu dubna a května 2013 a o necelé dva měsíce později se budou moci školy a firmy do výběrového řízení hlásit. Z výběrového řízení na pilotáž vzejde celkem 25 partnerství, na realizaci jednoho partnerství je vyhrazena částka cca 1,75 mil Kč bez DPH. Pilotáž modelů spolupráce bude probíhat až do ledna 2015 ve všech regionech ČR a bude zaměřena na technické obory.
Každý pátý mladý člověk v EU nemá zaměstnání
Tisková zpráva, 09. 04. 2013 Mladí lidé hledají v současné době práci daleko hůře než ti, kteří již mají nějaké pracovní zkušenosti. Zajímavé je, že absolventi ve svých prvních zaměstnáních uplatňují spíše měkké dovednosti, ty odborné a teoretické nehodnotí jako ty nejdůležitější.
Základním školám pomůže interaktivní průvodce upraveným RVP
(TZ Praha, 28. března 2013) Národní ústav pro vzdělávání připravil pro základní školy praktického pomocníka, který jim pomůže začlenit změny vyplývající z úpravy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání do jejich školních vzdělávacích programů.