Archiv starších článků

Zima s předškoláky: On-line seminář 11. 01. 2017 od 20:00 na RVP.CZ

Lektorka Mgr. Petra Pšeničková, DiS nás seznámí s tím, jak rozvíjet u předškoláků dovednosti v souladu s plynutím kalendářního roku a s ohledem na jevy, které se právě odehrávají v přírodě. Bude se věnovat tematicky vhodným metodám pro rozvoj zrakového vnímání, sluchového vnímání, jemné motoriky a grafomotoriky, řeči, předmatematických představ, orientace v prostoru a čase u předškoláků. Setkání se uskuteční ve středu 11. 01. 2017 od 20.00 na Metodickém portálu RVP.CZ. 09. 01. 2017 celý článek

Technologie v rukou začínajícího učitele - záznam on-line semináře

Lektoři Mgr. Jaroslav Mašek a Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. představují výzvy, které čekají (nejen) na začínajícího učitele, chce-li dospět k maximálně inovativní formě využití technologií ve své praxi.  09. 01. 2017 celý článek

Česká školní inspekce oceňuje novou závěrečnou zkoušku

V prosinci 2016 vydala Česká školní inspekce výroční zprávu za školní rok 2015/2016 a současně také tematické zprávy za stejné období. ČŠI se v nich s uznáním vyjadřuje o nové závěrečné zkoušce, a to především na stranách 96 a 97. Úryvek o NZZ je součástí kapitoly věnované střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatořích. 04. 01. 2017 celý článek

Metodické komentáře ke Standardům: Český jazky a literatura

Na RVP.CZ uveřejňujeme  Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Český jazyk a literatura – Minimetodiky 03. 01. 2017 celý článek

Člověk a svět práce - pracovní listy

Pracovní listy pro žáky a metodický list pro tutora k exkurzím 02. 01. 2017 celý článek

Zpravodaj Oborové skupiny č. 13

20.12. 2016 bylo zveřejněno poslední vydání Zpravodaje OS v roce 2016. Souvisí s každoroční podzimní vlnou plenárních jednání. Ta jsou pojata jako společný úkol, jehož hlavním cílem je „přispět k rozvoji informovanosti externích spolupracovníků“ a je pro ně předem připravena sada výběrových programových bloků.  22. 12. 2016 celý článek

Zpravodaj 12/2016

Povolání v Evropě – nedostatek nebo přebytek kvalifikací? *  Postoj finských zaměstnavatelů k OVP *  Chlapci, kteří klidně sedí, se hůře učí číst *  Oxfordský slovník a jeho přírůstky *  Švýcarský federální ústav pro OVP – SFIVET *  Finské školy neruší předmětové vyučování *  Předčasné odchody ze vzdělávání *  Memorování, nebo učení s porozuměním? Vhodná je kombinace více přístupů *  Pedagogické a profesní poradenství v Dánsku 20. 12. 2016 celý článek