Jednotné závěrečné zkoušky – podpora žáků učebních oborů
Závěrečná zpráva projektu Nová závěrečná zkouška 2 vydaná v roce 2015. 18. 06. 2015 celý článek
Jak dopadla soutěž odborných prací učňů
Do soutěže samostatných odborných prací se ve školním roce 2014/2015 přihlásilo 41 žáků. Úroveň jejich prací zhodnotila komise složená ze zástupců MŠMT, Hospodářské komory ČR a NÚV. Soutěž vyhlásil Národní ústav pro vzdělávání ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR letos už počtvrté. 12. 06. 2015 celý článek
Regionální setkání v Dobrušce představilo priority v odborném vzdělávání
Dne 4. června 2015 se v Dobrušce konalo další ze série regionálních setkání zástupců škol a firem zapojených do projektu Pospolu, jehož cílem je především navrhnout opatření, která povedou k efektivnější a snadnější spolupráci škol a firem. Akce se uskutečnila jako součást kampaně Rok průmyslu a technického vzdělávání. 11. 06. 2015 celý článek
Online přenos konference O digitálních technologiích ve škole jinak
Online přenos začíná 9. a 10. června 2015 vždy od 8.00. 09. 06. 2015 celý článek
ICT a výuka cizích jazyků
The British Council ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání pořádá odbornou diskuzi ICT a výuka cizích jazyků. 08. 06. 2015 celý článek
Pokles nově přijatých žáků středních škol se postupně zmenšuje
Roste podíl učňů strojírenských a elektrotechnických oborů, klesá zájem o gastronomické obory 04. 06. 2015 celý článek
Zařazení a způsob vyjádření problematiky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kurikulárních dokumentech vybraných zemí
Analýza se soustřeďuje na kurikulární dokumenty (kurikula) vztahující se k povinnému vzdělávání ve Finsku, Irsku, Kanadě (Ontario), Polsku, Skotsku. Státy byly vybrány z výčtu zemí, které dosáhly v šetření PISA 2012 v oblasti čtenářské, přírodovědné i matematické gramotnosti statisticky významně lepších výsledků než ČR. 29. 05. 2015 celý článek
Koncepční studie a navrhovaná opatření
Koncepční studie je analytický dokument, který zkoumá možnosti uplatnění prvků duálního systému v českém prostředí – popisuje současný stav a možnosti, jak jej změnit. 28. 05. 2015 celý článek