Kontakt pro média:
press@nuvcz
Začal projekt Modernizace odborného vzdělávání
Projekt se dotkne 42 % žáků ve středním odborném vzdělávání
Téměř polovina středních škol vydala letos svým absolventům dodatek k osvědčení
Využít ho mohou především při hledání práce nebo při dalším studiu v zahraničí.
Závěrečné zkoušky učňů začínají 1. června
1. červen 2017 - 1. červen 2017
Na některých školách je žáci budou skládat elektronicky.
Zájem žáků o technicky zaměřené obory roste
Zveřejňujeme nejnovější data k vývoji vzdělanostní a oborové struktury.
Série videí pomůže cizincům zvládnout češtinu i komunikaci s Čechy
Výuková mini - videa připravují ke zkoušce z českého jazyka pro trvalý pobyt
Co motivuje žáky vybrat si technický obor?
Žáky motivuje zájem o obor, výhled na dobré uplatnění a stipendium
Evropský týden odborných dovedností 2016 - Objev svůj talent
5. prosinec 2016 - 5. prosinec 2016
Evropská komise vyhlásila ve dnech 5. - 9. prosince 2016 Evropský týden odborných dovedností, jehož cílem je zvýšit atraktivitu a obraz odborného vzdělávání v členských zemích EU. Odborné vzdělávání může vést ke kvalitnímu zaměstnání, atraktivní a zajímavé kariéře a příležitostem pro další zlepšení stávajících dovedností nebo pro získání dovedností z jiných oborů.
NÚV v Evropském týdnu odborných dovedností
30. listopad 2016 -30. listopad 2016
Do maturitních a učebních oborů v odborném vzdělávání nastupuje každoročně zhruba 72 % absolventů základních škol. Na gymnázia míří 22,5 % populačního ročníku.
Soutěž v psaní na počítači pro nevidomé a zrakově postižené žáky
3. listopad 2016 - 3. listopad 2016
Ve čtvrtek 3. listopadu 2016 - ve spolupráci s NÚV
Europass – dodatek k osvědčení dostalo letos 53 % všech absolventů středních škol
Dodatek je u žitečný zejména při hledání práce nebo studia v zahraničí.
Školy v Olomouckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli
Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.
Školy v Moravskoslezském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli
Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že třetina středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.
Školy v Libereckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli
Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.
Školy ve Středočeském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli
Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 38 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen zhruba 20 % z nich. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.
Školy v Karlovarském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli
Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.