Kontakt pro média:
press@nuvcz
Také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami budou mít jednotnou zkoušku
22. června 2012 - Tisková zpráva. V učebních oborech právě skončily závěrečné zkoušky, při nichž většina škol dobrovolně využila jednotné zadání.
Prvního června startují závěrečné zkoušky v učebních oborech
29. 5. 2012: Většina škol se dobrovolně přidala k projektu jednotných zkoušek, úroveň zkoušek v tom samém oboru bude tedy stejná, ať už je žáci budou skládat kdekoli v České republice.
Vzdělanostní a oborová struktura žáků 2011/12
V roce 2010 poklesl vlivem populačního vývoje počet žáků v prvních ročnících středních škol téměř o 15 tisíc (11,5 %), v roce 2011 o 6 tisíc (5,3 %). Pokles se projevil u všech kategorií vzdělání, nepotvrdila se ale prognóza, že nejhůř na tom budou učební obory. Naopak po mnoha letech dochází ke snížení procenta žáků vstupujících do maturitních oborů. Tyto a další zajímavé informace najdete v tiskové zprávě, která je založena na analýze Národního ústavu pro vzdělávání.
Nové závěrečné zkoušky mají podporu škol i zaměstnavatelů
8. března 2012: K 31. březnu končí projekt Nová závěrečná zkouška, který umožnil provést reformu závěrečných zkoušek v učebních oborech. Od dubna na něj naváže dvouletý projekt, jehož cílem je dokončení přípravy jednotných zadání a zdokonalení internetového informačního systému pro jejich zpřístupnění. Obojí je předpokladem pro celoplošné zavedení nové závěrečné zkoušky ve školách vyučujících učební obory.
Ještě nevíte, kam na školu?
12. ledna 2012. Už jen několik týdnů zbývá žákům devátých tříd do 15. března, což je poslední den pro podání přihlášek ke studiu na středních školách. Těm, kteří se ještě nerozhodli, nabízí Národní ústav pro vzdělávání pomoc a potřebné informace na adrese www.infoabsolvent.cz .
Co motivuje dálkové studenty středních škol
19. prosince 2011. K dálkovému studiu na středních odborných školách přivedla jeho účastníky zejména vidina lepších platových podmínek, rozšíření kariérní perspektivy a získání potřebného dokladu o vzdělání. Vyplývá to z dotazníkového šetření provedeného Národním ústavem pro vzdělávání v květnu a červnu tohoto roku mezi žáky dálkové formy studia středních odborných škol.
Od května začíná projekt Cesta ke kvalitě
V rámci probíhající reformy jsou základní i střední školy povinny pravidelně provádět zhodnocení vlastní práce. Tato sebereflexe je odrazovým můstkem ke změnám v rámci reformy. Při vlastním hodnocení má školám pomoci nový projekt Cesta ke kvalitě.