Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v Evropské unii – 2016/17
Vojtěch, Jiří - Chamoutová, Daniela. Praha: NÚV, 2017. 46 stran.
Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole. Školní rok 2016/2017
Nová metodická publikace NÚV přináší kompletní informace o tom, jak ve škole pracovat s jednotnými zadáními. Najdete tu organizační pravidla pro všechny části závěrečných zkoušek. Nově je zpracována část věnovaná podmínkám pro žáky se SVP. Další změna se týká otázek ze světa práce, které byly v minulém období podstatně aktualizovány. V příloze také najdete podrobný návod, jak postupovat při pořádání písemné zkoušky v elektronické podobě.
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výtvarná výchova
Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 80 s. ISBN 978-80-7481-165-4 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Hudební výchova
Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 79 s. ISBN 978-80-7481-166-1 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Tělesná výchova
Editor: Petr Polívka. Praha: NÚV, 2016. 97 s. ISBN 978-80-7481-174-6 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Chemie
Editoři: Jakub Holec, Martin Rusek. Praha: NÚV, 2016. 105 s. ISBN 978-80-7481-168-5 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Přírodopis
Editor: Jakub Holec. Praha: NÚV, 2016. 126 s. ISBN 978-80-7481-167-8 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova k občanství
Editorka: Alena Hesová. Praha: NÚV, 2016. 121 s. ISBN 978-80-7481-170-8 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Zeměpis
Editor: Josef Herink. Praha: NÚV, 2016. 154 s. ISBN 978-80-7481-173-9 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Dějepis
Editor: Josef Herink. Praha: NÚV, 2016. 93 s. ISBN 978-80-7481-172-2 (pdf)