Cílem konference bylo prezentovat inovativní způsoby projektového vyučování a identifikovat aktuální problémy, které s touto formou výuky souvisejí. Za Národní ústav pro vzdělávání byla v mezinárodním bloku představena aktivita zaměřená na podporu učitelů jako budoucích lektorů terénní výuky v oblasti biologie, geologie a environmentální výchovy, která probíhala od září 2014 do května 2015 v rámci projektu Lektoři a mentoři pro školy (LAMS). Byl představen i koncept vrstevnického hodnocení a metodický materiál shrnující doporučení pro přípravu, realizaci a vyhodnocení vzdělávacích programů v terénu. Veškeré materiály jsou zveřejněny na digifoliu Výuka v přírodě v rámci Metodického portálu RVP.
Další informace budou shrnuty v konferenčním sborníku, který bude k dispozici v únoru 2016 na webu http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/.
Jakub Holec