Kontakt pro média:
press@nuvcz
Pokles nově přijatých žáků středních škol se postupně zmenšuje
Roste podíl učňů strojírenských a elektrotechnických oborů, klesá zájem o gastronomické obory
Startují závěrečné zkoušky na učilištích. Poprvé se na všech školách konají podle jednotného zadání.
Praha, 1. června 2015: Podle nedávno přijaté novely školského zákona jsou všechny školy vyučující učební obory povinné připravit své závěrečné zkoušky na základě jednotného zadání. V průběhu června se budou konat na 478 školách, které mají žáky ve třetím ročníku. Konkrétní termíny si školy určují samy.
Zařízení ústavní výchovy pro děti se budou řídit novými standardy kvality péče
Jak by měla vypadat péče v dětských domovech, diagnostických nebo výchovných ústavech a dalších zařízeních nyní nově nastavují Standardy kvality péče o děti. MŠMT je schválilo jako metodický pokyn na kopnci března 2015.
Na veletrhu fiktivních firem bude obchodovat 118 studentských firem z 9 zemí
Dohadování kontraktů, obchodování se zahraničními partnery, prezentace a prodej návštěvníkům – to je rutinní součást každého veletrhu. Stejně, i když tentokrát ještě „fiktivně“, to zažijí žáci na Mezinárodním veletrhu fiktivních firem, který se ve dnech 17. – 19. března 2015 uskuteční v Křižíkově pavilonu E na pražském Výstavišti. Osobní záštitu nad veletrhem převzal ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek.
Sérií čtyř webinářů se NÚV zapojí do Týdne otevřeného vzdělávání
Praha, 6. března 2015 On line semináři, tzv. webináři, z oblasti matematiky, historie nebo logopedie se Národní ústav pro vzdělávání chce zapojit do celosvětového Týdne otevřeného vzdělávání. Úvodní webinář bude zaměřen na to, jak by otevřené vzdělávání ve školách mohlo vypadat.
Proč je dobré nechat si ověřit znalosti
Za účelem zvýšení povědomí o nabídce projektu UNIV 3 stále probíhá celorepubliková propagační kampaň. Upozorňuje na možnost nechat si ověřit a uznat dosavadní znalosti a dovednosti.
Přihlaste své nejlepší instruktory
Praktické vyučování je nedílnou, někdy oblíbenou, jindy obávanou součástí vzdělávání na středních školách – od učilišť až po konzervatoře. Instruktor žákům předává nejen znalosti a dovednosti, ale také výrazně formuje jejich osobnost. Nejlepší instruktoři mohou být nyní nominováni na cenu, kterou v rámci projektu Pospolu vyhlašuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání. Záštitu nad Cenou Pospolu pro instruktora ve firmě převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Učitelé mají chuť předávat si navzájem zkušenosti
Vzdělávacích seminářů projektu Lektoři a mentoři pro školy se zúčastní na tři sta pedagogů
Přihlaste své nejlepší instruktory
Praktické vyučování je nedílnou, někdy oblíbenou, jindy obávanou součástí vzdělávání na středních školách – od učilišť až po konzervatoře. Instruktor žákům předává nejen znalosti a dovednosti, ale také výrazně formuje jejich osobnost. Nejlepší instruktoři mohou být nyní nominováni na cenu, kterou v rámci projektu Pospolu vyhlašuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání. Záštitu nad Cenou Pospolu pro instruktora ve firmě převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Národní soustava kvalifikací vstoupila v život, její výsledky využívá již více než 1 100 zaměstnavatelů
Národní soustava kvalifikací (NSK) představuje průběžně budovaný, státem podporovaný a občany i zaměstnavateli využitelný registr profesních kvalifikací existujících na pracovním trhu v ČR. Umožňuje zájemcům získat celostátně uznávané osvědčení o jejich profesní kvalifikaci, aniž by museli zasednout do školních lavic.
Ostrý start jednotných závěrečných zkoušek v učebních oborech
16. února 2015: Poslanecká sněmovna přijala v pátek 13. února 2015 novelu školského zákona, která zavádí jednotné závěrečné zkoušky v učebních oborech. Završuje se tím reforma závěrečných zkoušek, která má zvýšit prestiž výučního listu. Ústní, praktické i písemné zkoušky se budou připravovat podle jednotného zadání, úroveň bude tedy srovnatelná na všech školách.
Ve svém oboru pracuje 46 % vyučených a 36 % maturantů, nejlépe jsou na tom vyučení strojaři
Praha, 4. února 2015 Svou profesní kvalifikaci uplatní na trhu práce jen méně než polovina pracovníků, mladí lidé jsou na tom obvykle hůře. Zcela mimo obor studia a odborné přípravy odchází 37 % vyučených a 31 % maturantů. Výsledky šetření shrnuje studie Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání 2013.
Rozšíření vzdělávacích programů v chemickém odvětví pomáhá zvýšit jeho konkurenceschopnost
Nová legislativa na poli vzdělávání dospělých v ČR umožnila středním školám a dalším vzdělávacím institucím zaměřit se na segment profesního vzdělávání. To může vracet na trh práce např. řemesla, která chybí, ale někdy jim i navracet prestiž. Tato skutečnost se řeší v právě probíhajícím projektu ministerstva školství UNIV 3.
Tři roky po ukončení studia je v současném zaměstnání spokojeno 87 % absolventů VOŠ
Praha, 21. ledna 2015 Zhruba 63 % absolventů vyšších odborných škol (VOŠ) se uplatní přímo v oboru, který vystudovali, 18 % v oboru příbuzném. Absolventi oceňují odborné teoretické a praktické znalosti a dovednosti, které studiem získali. Potýkají se však stále s nižšími platy a nižší prestiží oproti absolventům vysokých škol.
Kraje se shodují: Vzdělávání dospělých na středních školách je šancí pro školy i pro trh práce
Velkou podporu má ze strany krajských úřadů princip vzdělávání dospělých na středních školách. Kraje z pozice zřizovatelů škol tento princip systémově podporují už téměř celou jednu dekádu. S negativním demografickým vývojem tato podpora ještě výrazně roste.