Zahájení projektu: říjen 2004
Ukončení projektu: září 2006
Hlavní koordinátor projektu: Národní ústav odborného vzdělávání
Hlavní řešitel v NÚOV: Ing. Jana Čiháková, Mario Stretti, Mgr. Richard Veleta
Ostatní partneři:
Martin Pobořil Vysoká škola podnikání, a. s. Ostrava, Česká republika
Gerald Heidegger Univesität Flensburg – BIAT, SRN
Teresa Hemar CIBC Artois – Ternois, Francie
Grazyna Krol Górnośląskie Centrum Edukacyjne, Polsko
Ludmila Nagyová Nadácia Aspekt, Slovensko
John Konrad Konrad Associates International, Velká Británie
Barbara Zamorski University of East Anglia - CARE, Velká Británie
Natálie Šitavancová Regionální hospodářská komora Ostrava, ČR
Cíle projektu: Cílem projetku EPANIL je vyvinout metody a nástroje identifikace, hodnocení a
uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení ve vybraném oboru kuchař (ISCED 3C) s cílem zvýšit
přístup dospělých do dalšího vzdělávání a jejich pilotní testování v České republice, Polsku a Slovensku. Zvláště je
nezbytné vytvořit rámec pro přístup do dalšího odborného vzdělávání a přípravy pro dospělé, který bude založen na
Společných evropských principech a podnětech Inventarizace k otázkám identifikace, hodnocení a uznávání neformálního a
informálního učení (Inventory for the Identification and Validation of Non-formal and Informal Learning). V projektu
budou využity zkušenosti z jiných zemí EU (Velká Británie, Francie a Německo), které mají zkušenosti v teorii a praxi
identifikace, uznávání a hodnocení neformálního vzdělávání a informálního učení.
Výstupy (zprávy, studie aj.)
- Průvodce, příklady dobré praxe procesů identifikace, hodnocení a uznávání neformálního vzdělávání a informálního učení;
- Metodický materiál - vzdělávací kurz pro poradce;
- Metodický materiál - soubor metod a nástrojů pro identifikaci,hodnocení a uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení pro vybraný obor kuchař (ISCED 3C) v rámci Společných evropských principů.