Plnění koncepce školy – hodnocení školního roku
Co se podařilo a bylo splněno:
- v 1., 2., 3., 6., 7. a 8. ročníku bylo vyučováno dle školního vzdělávacího programu „Pestrobarevná škola – školní vzdělávací program pro základní vzdělávání“,
 - ve 4., 5. a 9. ročníku bylo vyučováno dle vzdělávacího programu Základní škola 16847/96-2,
 - žáci 1. stupně byli hodnoceni slovně ve všech předmětech včetně chování, z výsledků dotazníkového šetření MAPA školy vyplynulo, že slovní hodnocení chce pouze 9 % zákonných zástupců žáků a na základě tohoto zjištění byli osloveni zákonní zástupci žáků 1. – 4. ročníku s jednoznačnou otázkou, zda slovní hodnocení ano, či ne, na základě výsledku schválila školská rada návrh ředitele školy hodnotit od školního roku 2009/2010 slovně v 1.- 3. ročníku,
 - žáci 2. stupně byli hodnoceni známkou /VIII. A slovně z výchov/,
 - práce asistentů pedagoga v I. B, V. B a VI. B byla efektivně využívána a proběhly kontroly ze strany PPP Nymburk i Jedličkova ústavu s výsledkem velmi pozitivním,
 - SPC byla kontrolována práce se žákem sluchově postiženým rovněž s velmi dobrým závěrem,
 - byla navázána spolupráce se Základní školou Mnichovická Kolín (vzájemná návštěva pedagogů ve výuce),
 - škola byla zařazena jako spolupracující subjekt do projektu agentury N+N s.r.o. v rámci OPVK Středočeského kraje – „Střední a základní školy společně – praktickými zkušenostmi k rozvoji a zvyšování kompetencí“,
 - škole byly přiděleny finanční prostředky z rozvojového programu MŠMT „Podpora čtenářské gramotnosti ve školách v roce 2008“ ve výši 99 152,-, které byly využity na nákup knižního fondu a realizaci čtenářských aktivit,
 - v rámci OPVK 2. výzva byl podán vlastní projekt – „Program na podporu a zvyšování kvality v cizojazyčném vzdělávání na Základní škole Plaňany, okres Kolín – výsledek zatím není znám,
 - byl zajištěn plynulejší přechod žáků prvního stupně na druhý stupeň,
 - se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami probíhala systematická příprava,
 - od září 2009 byla škola zařazena do projektu RŠSP - VIP Kariéra II /IPPP ČR/ a při škole byla zřízena funkce školního psychologa,
 - ve druhém pololetí bylo provedeno testování MAPA školy, pro rodiče, žáky a učitele, výsledky jsou zveřejněny na www stránkách školy a s pedagogickým sborem bylo provedeno seznámení s výsledky, které poslouží k autoevaluaci školy v září 2010,
 - na celém 1. stupni a v 6. ročníku bylo využíváno zkušeností z organizace výuky „Začít spolu“,
 - vycházejícím žákům /5.a 9. ročník/ bylo vypracováno výstupní hodnocení a bylo vydáno s pololetním vysvědčením, výstupní hodnocení žáci mohli přiložit k přihlášce na střední školy,
 - žáci v 1. až 6. ročníku dostávali týdenní plány v papírové nebo internetové podobě,
 - škola se zapojila do projektu LES,
 - pro MŠ Plaňany, MŠ Křečhoř, MŠ Svojšice, MŠ Třebovle byla organizována společná akce Slavnosti podzimu. Na budoucí prvňáky se byly paní učitelky ze školy podívat ve školkách a byla připravena Zahradní slavnost pro budoucí prvňáky,
 - s plánem výjezdů tříd byli zákonní zástupci žáků seznámeni a na výběru zařízení pro konání vícedenního výjezdu se podíleli,
 - školy v přírodě a ostatní letní kurzy se uskutečnily v termínu 1.- 5. 6. nebo 8. - 12. 6. 2009,
 - lyžařský kurz se uskutečnil v měsíci březnu v Rokytnici nad Jizerou – účastnilo se 26 žáků 7. – 9. ročníku,
 - plavecký kurz byl organizován pro žáky 2. a 3. ročníku,
 - žáci devátého ročníku pracovali na absolventských pracích v rámci předmětu Pracovní činnosti ve druhém pololetí 2008/2009 a obhajovali své práce 15. - 16. 6. 2009,
 - byl vytvořen Minimální preventivní program a plán EVVO na rok 2008/2009,
 - školní družina pracovala v 5 odděleních, podle počtu přihlášených žáků,
 - ke zlepšení vzájemné informovanosti byl využit Informační zpravodaj, týdenní plány, internetové stránky školy a v hojné míře odborný tisk a noviny,
 - výchovné cíle stanovené výchovným poradcem v oblasti volby povolání byly splněny a všichni vycházející žáci byli na střední školy a učiliště přijati,