Významnou součástí přípravy KAP bude sběr informací ze škol v území kraje (jejich potřeby,
priority rozvoje). Školy se zapojí do dotazníkového šetření, které identifikuje jejich potřeby. Toto
šetření bylo realizováno NÚV na přelomu roku 2015/2016.
Cílem je zhodnotit na školách současný stav (včetně intervencí z Operačního programu Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, regionálních operačních programů a dalších dotačních programů – investice i neinvestice
atd.), naplánovat další posun škol: tzn. vytyčit cíle pro zlepšení kvality ve vzdělávání na delší
časové období než jeden rok a vymezit, co k dosažení vytyčených cílů škola potřebuje – např.
vzdělávání pedagogů, aktivity zaměřené na žáky, potřeby v oblasti vybavení.
Uvedené informace budou využity při tvorbě plánů aktivit rozvoje
vzdělávání. Jejich zpracování v každé SŠ a VOŠ na území kraje je
závazné. Plány by měly být vytvořeny ve spolupráci ředitele školy s
pedagogickým sborem a externími partnery školy (nestátní neziskové organizace, zaměstnavatelé, jiné
vzdělávací organizace apod.) a na základě kontaktů, které vzniknou v rámci rozvoje
funkčního partnerství v území.
V kraji mohou být z projektu P-KAP také podpořeny školy s ojedinělými obory, obory strategicky důležitými z
hlediska České republiky ke zpracování úplných školních akčních plánů (ŠAP). Po zpracování ŠAP
může vybraná škola v případě relevantnosti pro Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) předložit individuální projekt pro zajištění
svých potřeb konkrétně definovaných právě v ŠAP. V případě investic směřovaných do Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) musí být tyto
investice odsouhlaseny zřizovatelem a identifikovány v KAP.