Stručná zpráva Cedefopu: Náš pohled na učení se mění
14. 3. 2022 Proč je třeba se ve světě potýkajícím se s onemocněním covid-19 zaměřit na interakci mezi pracovními místy, prací a učením, vysvětluje stručná zpráva Cedefopu.
Koronavirus a evropský trh práce: vývoj mezi první a druhou vlnou
27. 1. 2021 Počet pracovních inzerátů zveřejněných online vzrostl ve třetím kvartále roku 2020 v porovnání s druhým kvartálem o téměř 8 milionů, je tak pouze 2 % pod úrovní odpovídajícího kvartálu v roce 2019. Tento vývoj, který identifikoval Cedefop (Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání) s pomocí systému Skills-OVATE sledujícího trendy na online trzích práce v celé EU, lze přisoudit zlepšení epidemiologické situace ve většině zemí EU a většímu množství sezónních krátkodobých prací.
Odborné školy v éře covidu-19: jarní improvizovaná opatření střídají nové výzvy
15. 10. 2020 Pandemie covidu-19 vedla k radikálním změnám ve vzdělávání žáků. Evropské země řešily, jak naložit s běžnou výukou, závěrečnými zkouškami, ale i praktickým vyučováním žáků. Krize rovněž poznamenala začátek nového školního roku. Jak se na něj školy po předchozích zkušenostech připravily? A před jakými výzvami v současné době stojí evropské odborné vzdělávání?