Autoři | Markéta Caravolas, Jan Volín |
Rok vydání | 2005 (IPPP) |
Cílová skupina | žáci 2.-5. ročníků ZŠ |
Administrace | individuální, skupinová |
Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností se skládá z 8 testů zaměřených na čtenářské a pisatelské dovednosti a fonematické povědomí. Je určena učitelům, psychologům a dalším specialistům, kteří se potřebují zorientovat v úrovni gramotnostních dovedností žáků 2. - 5. ročníků ZŠ. Baterie má české normy pro jednotlivé ročníky a umožňuje tak identifikovat žáky s potížemi při psaní a čtení.
Baterie byla standardizována na souboru 415-458 dětí. Reliabilita testů ve smyslu vnitřní konzistence dosahuje hodnot > 0.78 (Cronbachovo alfa). Validita testové baterie je podpořena výsledky studie uvedených autorů, která ukázala, že dyslektické/dysgrafické děti dosahovaly ve všech testech významně nižších výsledků než jejich vrstevníci.
Základní balení testu obsahuje:
- Manuál
- Dotazníky
- CD s nahrávkami pro administraci testů