Na tuto otázku odpovídá především § 16 školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním,
vyšším odborném a jiném vzdělávání), který pojednává o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími
potřebami (SVP). Vymezuje tři kategorie osob, které vyžadují speciální vzdělávací přístup:
Jde o žáky
•se zdravotním postižením (tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, autismem, vadami řeči, souběžným postižením
více vadami, vývojovými poruchami učení nebo chování),
•se zdravotním znevýhodněním (zdravotním oslabením, dlouhodobým onemocněním a lehčími zdravotními poruchami
vedoucími k poruchám učení a chování),
•se sociálním znevýhodněním (z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, ohrožení sociálně
patologickými jevy, s nařízenou ústavní výchovou nebo uloženou ochrannou výchovou a žáci v postavení azylantů a
účastníků řízení o udělení azylu).