- Příklady dobré praxe programů školské prevence rizikového chování
Manuál obsahuje vybrané prověřené a osvědčené programy z oblasti primární prevence na třech úrovních provádění z hlediska cílové skupiny, tj. všeobecná, selektivní a indikovaná prevence.
- Metodika vedení třídnické hodiny jakozáklad prevence na škole - práci třídního učitele v tématech primární prevence vnímáme jako důležitý a základní článek pro předcházení a prvotní řešení rizikových projevů v chování žáků. Proto jsme rádi, že se Vám do rukou dostává Metodika vedení třídnických hodin ve vztahu k primárně preventivním aktivitám v práci třídního učitele.
Skácelová, L. (2012). Metodika vedení třídnických hodin. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/19/3953/Metodika-vedeni-tridnickych-hodin
- Vybraná témata pro vychovatelskou praxi nabízí publikace
Pacnerová,H.; Zelenda Kupcová,A. Vybraná témata vychovatelské praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.
- Evropské monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti – zde naleznete aktuální informace z drogové oblasti i celou řadu mezinárodních publikací. http://www.emcdda.europa.eu/
- EMCDDA Nabízí celou řadu informací o České republice v této oblasti:
http://www.emcdda.europa.eu/countries/czech-republic
- MŠMT – metodická doporučení
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy je oblasti primární prevence nejsilnějším hybatelem. Vydává metodická doporučení k preventivní problematice:
zpracovala Veronika Pavlas Martanová, květen 2014