Metodická podpora vzdělávacích institucí hraje nezastupitelnou roli v celkové podpoře nabídky dalšího vzdělávání. Na základě šetření provedených v první fázi projektu Koncept a získané zpětné vazby byly vytvořeny metodické materiály pro následující oblasti: marketing vzdělávacích institucí, tvorba vzdělávacích programů a inovativní formy dalšího vzdělávání (zejména e-learning) s cílem:
- Připravit výstupy „šité na míru“ vzdělávacímu sektoru (včetně příkladů dobré praxe ze vzdělávacího sektoru v ČR i zahraničí)
- Zaměřit se na aplikaci – možnost využití poznatků v praxi vzdělávacích institucí
- Respektovat finanční možnosti cílové skupiny při aplikaci poznatků do praxe
Vytvořené materiály jsou k dispozici zde:
- Metodika „Návrh způsobu tvorby vzdělávacích programů“
- E-learningový kurz „Kuchařským mistrem v marketingu pro vzdělávací instituce“. (Pro zaslání přístupových údajů a metodickou podporu kontaktujte ing. Kateřinu Mackovou na adrese: katerina.mackova@nuvcz)
Monitoring dalšího vzdělávání
Komplexní pohled na vývoj dalšího vzdělávání (DV) a jeho průběžný monitoring je nezbytný zejména pro tvůrce politik, strategií a koncepcí v oblasti dalšího vzdělávání. Informace získané z monitoringu DV jsou užitečné i pro vzdělavatele, poradce a další instituce působící v dané oblasti. V rámci projektu Koncept byly realizovány zásadní kroky k vytvoření a zavedení systémového prostředí pro monitoring dalšího vzdělávání:
- Uspořádání informací o dalším vzdělávání prostřednictvím indikátorů
- Kombinace výsledků a dat z různých informačních zdrojů
- Spolupráce sítě partnerů, kteří se zabývají sledováním různých aspektů dalšího vzdělávání
- Co nejširší zpřístupnění výsledků monitoringu prostřednictvím webových stránek
Realizované studie naleznete zde:
- webová stránka DV Monitor (www.dvmonitor.cz)
- Metodická příručka „Další vzdělávání pod lupou – co přináší DV Monitor“