V rámci bloku aktivit A budou probíhat 2 klíčové aktivity:
A1 – Sběr dat, zkoumání aktuálního stavu autoevaluace a autoevaluačních projektů a výzkumů a systematizace informací
Výstupy klíčové aktivity A1:
a) závěry ze 2 plošných dotazníkových šetření (vytypování škol pro spolupráci, databáze kontaktů), 1. vstupní dotazníkové šetření na začátku projektu v roce 2009 a 2. dotazníkové šetření na konci projektu v roce 2011;
b) průběžně doplňovaná databáze využívaných metod a nástrojů, vlastních technik, postupů a zkušeností škol;
c) 3 závěry z řízených skupinových a individuálních rozhovorů s pedagogickými pracovníky účastnícími se akcí na sdílení zkušeností aktivity C ((v roce 2009, 2010, 2011);
d) 3 závěry z anket z akcí aktivit C a D (v roce 2009, 2010, 2011);
e) 1 závěrečná zpráva k přidané hodnotě projektu v roce 2011.
A2 – Analýzy dokumentů školské a vzdělávací politiky (včetně legislativních dokumentů) v ČR a ze zahraničí, analýzy získaných podkladů, jejich interpretace včetně srovnávacích studií.
Výstupy klíčové aktivity A2:
a) volně doplňovaný katalog dat o autoevaluaci v profilových zemích podle předem stanovené struktury zjišťování;
b) 2 analýzy využívaných legislativních přístupů k autoevaluaci a externí evaluaci ve vybraných zemích OECD, EU a deklarovaných přístupů zainteresovaných stran (např. školských odborů krajských úřadů, ČŠI, zaměstnavatelů, sociálních partnerů) (2009, 2010);
c) 2 analýzy socio-ekonomicko-kulturně-historických faktorů ovlivňujících autoevaluaci škol v ČR (2009, 2010);
d) 1 publikace – srovnávací studie evaluačních procesů ve vybraných zahraničních zemích (2011).