Vzdělávání vedoucích pracovníků škol a jejich pedagogů bylo realizováno jako dvoustupňové:
Koordinátor autoevaluace
V červnu 2010 absolvovalo 50 hodinový vzdělávací program 217 účastníků. Pro velký zájem byl otevřen i druhý běh pilotního studia tohoto programu na jaře 2012, kterého se zúčastnilo 220 posluchačů.
Vzdělávání bylo organizováno prezenční a e-learningovou formou v 5 modulech:
- Úvod do autoevaluace
- Plánování autoevaluace
- Proces autoevaluace
- Výstup autoevaluace
- Vyhodnocení autoevaluačního procesu
Texty ke stažení: Koordinátor
autoevaluace (821,03 KB)
Poradce autoevaluace
V září 2010 proběhl 20 hodinový vzdělávací program Poradce autoevaluace, který. v 1. běhu v říjnu 2011 absolvovalo 29 absolventů studia koordinátor autoevaluace a 2. běhu v březnu 2012 to bylo 12 nových absolventů studia koordinátor autoevaluace. Mimoto proběhlo další vzdělávání vybraných poradců autoevaluace, kteří se následně stali mentory „nových“ poradců.
Vzdělávací program měl tuto strukturu:
- Role poradce a poradenské postupy
- Osobnost poradce, partnerský a expertní přístup, sebereflexe poradce
- Aktivní naslouchání
- Formulace zakázky (zakázka zjevná a skrytá), realizace zakázky, rozpoznání odporu u klienta a reakce na něj
- Facilitace
- Zpětná vazba v poradenství a etika
Texty ke stažení: Poradenské dovednosti (474,92 KB)
Vzdělávání bylo organizováno prezenční formou jako 3denní výjezd.