V rámci bloku aktivit B budou probíhat 4 klíčové aktivity:
B1 – Vývoj a ověřování nových metod (technik)
30 standardizovaných evaluačních nástrojů opatřených informacemi o validitě, reliabilitě, specifikaci vzhledem k modelu kvality a také poznatky získanými z praxe škol. Tyto evaluační nástroje budou elektronicky přístupné.
B2 – Vytvoření kategorizované elektronické databáze příkladů řízení kvality
20 příkladů dobré praxe. Předpokládá se demonstrace provázání plánu rozvoje školy, výroční zprávy a zprávy o vlastním hodnocení školy. V této aktivitě bude ukázáno vhodné a smysluplné zařazení vybraných evaluačních nástrojů z B1 do procesů vlastního hodnocení školy a plánů jejího rozvoje. Elektronická forma hypertextů umožní vzájemné provázání a odkazy z výstupů B4, B2 a B1. Předpokladem kategorizací bude navržení obecného modelu kvality, který definuje kategorie pro kategorizace.
B3 – Principy autoevaluace z externího pohledu
Návrh žádoucího přístupu k autoevaluaci (nebo aktualizace dosavadní metodiky) ze strany externích orgánů (ČŠI, zřizovatelé aj.). Budou definována kritéria kvality autoevaluačních procesů a výstupů, pravidla zjišťování této kvality. Důraz při tvorbě této metodiky bude kladen na konsensuální návrh zainteresovaných stran.
B4 – Slovník
Elektronický výkladový slovník terminologie související s řízením kvality, autoevaluací apod. Slovník bude mít podobu hypertextu s odkazy a provázáním na příklady výstupů i z jiných dílčích aktivit (např. B1, B2, B3, ale i dalších).