soubor přílohy (309,38 KB)
Vlivy na kvalitu učení a vyučování v 1. a 2. ročníku
1. Vztah k učiteli, vztah k dětem:
- Šetření provedeno v rámci třídy
- Na základě dětské kresby (pastelkami) vyšetřeny sociální vztahy v třídním kolektivu
- Úkolem dítěte je vyjádřit kladné a záporné postavy ve třídě, zachytit celkovou atmosféru
- Hodnocení provedeno rozborem kresby
2. únava:
- Šetření provedeno během jednoho vyučovacího dne.
- Děti vybarvují na začátku a na konci každé vyučovací hodiny symbol svého pocitu únavy – květinku:
3. Povídání o škole doma:
- Řízený rozhovor (sezení v kruhu)
- Hlavní okruhy:
- Hovoříte denně o škole?
- Začínáš vyprávět ty nebo rodiče?
- Míra samostatnosti při domácí přípravě
4. Řešení konfliktů:
- dítě – dítě
- učitelka – dítě
(řízený rozhovor (individuálně)
5. Bezpečnost, ponižování
- Cítil ses bezpečně ve škole?
- Ublížilo ti něco?
(Dítě vyjádří svůj pocit za celé uplynulé období školní docházky).
Vybarvi odpovídající obrázek:
6. Vztah k jednotlivým předmětům:
- Žáci vyjadřují svůj vztah k jednotlivým vyučovacím předmětům, obdrží lístečky, jejich počet odpovídá všem vyučovacím předmětům. Dítě pokládá lístečky k symbolům např. TV – cvičební úbor, ČJ – učebnice
7. Těším se do školy
- Žák během jednoho týdne vždy po příchodu vymaluje sluníčko nebo mráček