soubor přílohy (191,24 KB)
Dotazník Metodického evaluačního centra při Ostravské univerzitě
V návaznosti na školskou reformu a vyhlášku MŠMT ČR č. 15/2005 Sb. byl na Ostravské univerzitě připraven Model
zvyšování kvality školy. Klade si za úkol přispět k zavedení vnitřní zpětné vazby ve formě vlastního hodnocení
dle výše uvedené vyhlášky. Dle vytvořené metodiky lze níže uvedené ukazatele prostřednictvím popsaného klíče
periodicky hodnotit. Pro každý ukazatel kvality jsou definovány návrhy slovních hodnocení stavů – kritéria kvality,
které odpovídají bodovým hodnocením v úrovni 2 body a 4 body. (1 a 3 body jsou přidělovány v případech, kdy
situace na škole neodpovídá ani jednomu z popisovaných stavů).
Úrovně hodnocení oblastí
Poznámka: 10 % ukazatelů může být v každé úrovni hodnoceno i jinak
Stupeň Kód pro statistické zpracování Kritéria hodnocení ukazatelů
Velmi dobrá 4
Úroveň ve všech ukazatelích v dané oblasti je velmi dobrá
až dobrá/nadprůměrná.
Dobrá 3
Úroveň alespoň 60 % ukazatelů v dané oblasti je velmi dobrá,
úroveň max. 30 % je dobrá a vyhovující/průměrná až podprůměrná.
Vyhovující 2
Úroveň alespoň 60 % ukazatelů v dané oblasti je dobrá,
úroveň max. 30 % je vyhovující/podprůměrná.
Částečně 1
Úroveň alespoň 60 % ukazatelů v dané oblasti je vyhovující,
nevyhovující úroveň max. 30 % je nevyhovující.
Nevyhovující x Úroveň více než 30 % ukazatelů v dané oblasti je nevyhovující
- Vize školy
- Podmínky ke vzdělávání
- Školní vzdělávací program
- Průběh vzdělávání
- Kultura školy
- Řízení školy
- Zajišťování kvality školy
- Výsledky vzdělávání
- Výsledky práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům
Oblasti autoevaluace | Cíle | Kritéria | Nástroje |
Podmínky ke vzdělávání |
zajistit kvalitní lidské, materiální a finanční zdroje vytvořit optimální, bezpečné podmínky pro žáky i pracovníky školy |
spokojenost pracovníků, rodičů i žáků efektivní využívání materiálně-didaktických prostředků příjemné klima ve škole, dobré vztahy ve škole nízký výskyt rizikových forem chování ve škole |
dotazníky SWOT konzultační třídnické hodiny el.schránka důvěry, pozorování hledání zdrojů financí, projekty, sponzoring třídní schůzky |
Průběh vzdělávání |
zajistit kvalitní práci pedagogů využívat účelně různých metod výuky motivovat žáky dosahovat osobního maxima |
spokojenost žáků a rodičů kvalita výsledků práce pedagogů kvalita výsledků žáků |
analýza hospitační činnosti pozorování sebehodnocení pedagogů klasifikace sebehodnocení analýza dotazníků vzájemné hospitace srovnávací testy |
Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vztahy učitel – žák – rodič |
zajistit pozitivní sociální klima zaměstnancům spolupracovat a vytvářet optimální vztahy s rodiči zlepšovat vzájemné vztahy mezi rodiči, pedagogy, studenty |
spokojenost rodičů i žáků minimální výskyt sociopatologických jevů informovanost rodičů |
pozorování rozhovory dotazníky adaptační kurzy konzultační a třídnické hodiny el.schránka důvěry třídní schůzky Den otevřených dveří |