Dotazník pro učitele
Dotazník zjišťuje do jaké míry, je škola otevřena začleňování různých žáků do vzdělávání; zda jsou odpovídajícím způsobem nastaveny vztahy uvnitř školy i vztahy školy s okolím; jakým způsobem učitelé se žáky pracují; jaké jsou vztahy mezi pedagogickými pracovníky školy apod. Výstupy z dotazníku škole mohou pomoci upravit podmínky vzdělávání a výchovy žáků, kteří jsou nějakým způsobem „odlišní“. Dotazník je určen pokud možno všem pedagogům konkrétní školy. Dotazník je určen pro základní a střední školy všeho typu.
V manuálu Připravenost školy k inkluzivnímu
vzdělávání naleznete cíle nástroje, teoreticko–metodologická východiska nástroje postup
při práci s nástrojem, popis konstrukce a ověřování nástroje, rizika při práci s nástrojem a doporučení
a dotazník pro
učitele (140,57 KB), ukázku
evaluační zprávy (13,56 KB).
.
Úloha dotazníku v autoevaluačním procesu školy:
Dotazník je vhodné zadat učitelům v průběhu školního roku za účelem zmapování přístupu k inkluzivnímu vzdělávání. Výsledky popisují aktuální situaci a nabízejí návrhy k případným změnám. Na výpovědi z dotazníku lze nahlížet jako na informace o podpoře školy žákům a vlivu vzájemných vztahů učitelů a žáků na vzdělávání.
Autorem nástroje je PhDr. Josef Lukas, Ph.D. který pracuje v Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR.