Tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››

Pražské školy volají po rozvoji kompetencí k podnikavosti

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 60 % středních a vyšších odborných škol nezbývají finance na vzdělávání mimo vlastní výuku. Problémem je i malý zájem žáků o ekonomické projekty. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Zlínském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 35 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Plzeňském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy na Vysočině stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že zhruba 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu má problém najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci však vytváří necelých 20 % škol. Školy narážejí také na náklady spojené s prohlídkami a pojištěním žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Královéhradeckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Jihočeském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že asi 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen zhruba 20 % z nich. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích š est let, tzv. akční plány.

 

Školy v Ústeckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že polovina středních a vyšších odborných škol v regionu má problém najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Pro firmy je obtížné se školám přizpůsobit. Školy narážejí i na nízkou disciplínu a motivaci svých žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Pardubickém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Jihomoravském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 43 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli: výzkum projektu P-KAP sledoval situaci škol v krajích

Podrobnou analýzu situace a potřeb škol ve všech krajích České republiky zpracoval pod záštitou Národního ústavu pro vzdělávání tým projektu Podpora krajského akčního plánování (P-KAP). Výsledky šetření pomohou určit priority krajů a škol v oblasti vzdělávání na dalších šest let. 

 

Začínají závěrečné zkoušky v učebních oborech

Na třiceti čtyřech školách je žáci budou psát na počítači.

 

Odborná konference v Kroměříži

Dnes začíná seminář Celoživotní učení 2016

 

Začíná skutečný veletrh 119 žákovských a studentských firem z 9 zemí Evropy

Mezinárodní veletrh dnes startuje v Křižíkově pavilonu E na Výstavišti. Činnost zhruba 300 českých fiktivních firem koordinuje Centrum fiktivních firem NÚV.

 

NÚV spouští vyhledávač obrázků a fotografií pod otevřenými licencemi

Zapojujeme se do Týdne otevřeného vzdělávání

 

Státní zkoušky z grafických disciplín se vrací

NÚV zveřejňuje termíny zkoušek, zkušební řád i výši úplat.

 

Budoucí absolventi učebních oborů hodnotí své vzdělání pozitivně. Část z nich chce ale pracovat ve zcela jiné profesi

O celkové úrovni školní přípravy se vyjádřilo pozitivně 79 % žáků posledních ročníků učebních oborů. Zhruba 28 % dotázaných si ale plánuje hledat práci v jiném než absolvovaném oboru. 

 

Výsledky projektu Pospolu ukazují, kudy vede cesta spolupráce škol a firem

Stáže učitelů odborných škol v délce alespoň 6 dnů ročně, minimálně 12 týdnů odborného výcviku pro žáky oborů s výučním listem v reálném nebo modelovém pracovním prostředí firem, možnost realizovat praktickou část závěrečných zkoušek ve firemním prostředí – to jsou jen tři příklady rozsáhlého souboru doporučených opatření, na nichž se shodli odborníci a zaměstnavatelé. Během téměř tříletého projektu Pospolu je v praxi ověřila síť 38 škol a 115 aktivních zaměstnavatelů, firem i dalších subjektů.

 

Výsledky projektu Pospolu ukazují, kudy vede cesta spolupráce škol a firem

V téměř tříletém projektu se ověřovaly možnosti kvalitní a efektivní spolupráce v síti čytř desítek škol a zhruba stovky zaměstnavatelů

 

JAK DOPADLA SOUTĚŽ ODBORNÝCH PRACÍ UČŇŮ

13.jpg každoroční soutěž nejlepších prací žáků učebních oborů

 

Program Pohyb a výživa se školám osvědčil, teď v něm chtějí pokračovat samy

Ředitelé a učitelé oceňují novou metodiku edukačního programu MŠMT, který na 33 pilotních školách ověřil tým odborníků vedených NÚV

 

Žáci a studenti se zrakovým postižením soutěží v klíčové disciplíně

Ve čtvrtek 5. 11. startuje 9. ročník soutěže v psaní na klávesnici pro zrakově postižené. 

 

Infoabsolvent.cz pomáhá při výběru střední, vyšší i vysoké školy

Uveřejňujeme aktuální vzdělávací nabídku škol pro 2016/2017

 

Projekty UNIV končí, školy zůstávají; je teď na nich, aby získané know-how využily při vzdělávání dospělých

TZ říjen 2015 -  Po deseti letech končí v České republice projekty UNIV, které pomohly středním školám naučit se vzdělávat dospělé a vytvořit si v tomto směru potřebné know-how. Je teď především na samotných školách, aby získaný kredit na trhu vzdělávání dospělých dlouhodobě využily.

 

Počet on-line vyplněných životopisů Europassu vzrostl o 55 %

Nejčastěji ho vyplňují lidé hledající práci číšníka, programátora a prodavače

 

NSK: České firmy nyní nabízejí 100 000 pracovních míst, nejvíce od roku 2008

Profesní kvalifikace nabízejí šanci na uplatnění zaměstnancům nad 50 let věku

 

Projektovou činnost na školách nelze postavit na dvou osobách

TZ červenec 2015 -  Do poslední čtyřměsíční fáze vstoupil prodloužením do konce října 2015 projekt UNIV 3, který propojuje rekvalifikace s procesem tzv. uznávání nabytých znalostí a dovedností. Během něho došlo k zásadní změně vzdělávání i vzdělávací politiky pro zvýšení a zlepšení kvality vzdělávání a efektivity jeho výsledků.

 

Klesá počet nezaměstnaných absolventů škol, lepší se situace vyučených

Výrazně lepší uplatnění na trhu práce nalézají absolventi učebních oborů zaměřených na stavebnictví a zpracování dřeva.

 

Přes 56 % absolventů si spolu s vysvědčením odnese i Europass

Ostatní zájemci si mohou o dodatek k osvědčení zažádat on-line 

 

Prodloužení projektu UNIV 3 otevírá cestu k ověření dalších vzdělávacích programů

TZ červen 2015 -  Projekt ministerstva školství nazvaný UNIV 3 postupně směřuje ke svému ukončení. Výstupní data naznačují, že projekt naplnil - a v mnoha ohledech překročil - stanovené cíle, a že jej lze hodnotit jako úspěšný. Nedávná informace o jeho prodloužení vyvolala mezi vzdělávacími institucemi nebývalý zájem o další spolupráci, a otevírá tak cestu k ověření dalších vzdělávacích programů.

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››