Co je nového na nové závěrečné zkoušce
Pro řešení tohoto projektu bylo velmi významné, že jeho myšlenka vycházela především z reálných potřeb pedagogické praxe. Již před jeho začátkem vznikly v některých oborech vzdělání spontánní aktivity, které směřovaly ke sjednocení obsahu a průběhu závěrečné zkoušky. Vyvíjela je skupina odborných škol, kterým se jevil dosavadní stav, kdy si každá škola mohla sestavovat obsah závěrečné zkoušky v podstatě jen podle vlastních potřeb a podmínek, jako nepřijatelný. Vedl totiž k tomu, že ve školách realizujících stejný obor vzdělání mohla mít závěrečná zkouška velmi rozdílnou úroveň náročnosti. Některé ze škol v ní ověřovaly opravdu všechny kompetence významné pro výkon dané profese, jiné však (zejména z důvodu nedostatečného materiálního či prostorového vybavení) obsah závěrečné zkoušky příliš zjednodušovaly. Z nespokojenosti s tím vznikl záměr založit závěrečnou zkoušku pro daný obor vzdělání na jednotném zadání témat všech částí závěrečné zkoušky.
KONCEPCE NOVÉ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY
TVORBA JEDNOTNÝCH ZADÁNÍ A JEJICH OVĚŘOVÁNÍ VE ŠKOLÁCH
Seznam jednotných zadání vytvořených ve školním roce 2009/2010
Informace o tvorbě JZZZ 2009/2010
Formulář "Potvrzení pro žáka o složení závěrečné zkoušky" 2009/10