Ústav podpořil změny v uměleckém vzdělávání
Výzkumný ústav pedagogický v Praze přišel v rámci svého projektu Pilot ZUŠ s metodickou pomůckou pro každého učitele uměleckého vzdělávání.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
Základní umělecké školy na prahu změn
Od 1. září 2010 mohly všechny základní umělecké školy tvořit své školní vzdělávací programy. Vodítkem jim přitom byl Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, který vydal Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
Taneční a pohybová výchova podpořila kreativitu žáků
Na základních školách se žáci mohou učit i tanci. Jednotlivé školy mohou Taneční a pohybovou výchovu nepovinně zahrnout do svého školního kurikula. Snadno se dovědí, jak na to. Výzkumný ústav pedagogický totiž vzdělávací obsah tohoto oboru kompletně zpracoval.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
Filmová a audiovizuální výchova jako nový předmět
Od září 2010 se na základních školách a gymnáziích začala vyučovat Filmová a audiovizuální výchova. Jde o nový doplňující, tedy nepovinný vzdělávací obor, který vyšel z dílny Výzkumného ústavu pedagogického v Praze.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
I výtvarka může skvěle chutnat
Rodiče výtvarné vzdělání svých dětí neberou vážně. Stejně jako někteří ředitelé škol, kteří od pedagogů výtvarné výchovy očekávají přísun „hezkých“ obrázků, jimiž se vyzdobí školní budovy, anebo se jimi podarují významné návštěvy. Přitom hodiny výtvarky mohou být jak pro žáky, tak pro jejich pedagogy nesmírně inspirativní.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
Pilotáž RVP ZUV
V listopadu 2009 schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR pilotní verzi dokumentu Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV), podle kterého probíhala pilotáž na 39 školách. Tento dokument je k dispozici ke stažení.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo
Výtvarná výchova inspirativní
Projekt „ Výtvarná výchova inspirativní “ je metodickou podporou pro výuku výtvarné výchovy v on-line prostředí, dostupnou všem učitelům. Její výhodou je, že její obsah není uzavřen, nýbrž prochází neustálým vývojem a rozrůstá se o nově doplňované lekce.
Celý článek Čtvrtek, 26. březen 2015 | Autor Krobot Ivo