ZÁMĚR A CÍL PROJEKTU
Záměr nastavení principů rovnosti ve vzdělávání vyžaduje zajištění rovných podmínek pro všechny děti, žáky, studenty (dále jen žák/žáci), včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Principy rovnosti jsou zapracovány do strategických záměrů ČR ve školství a souvisejí s nimi i aktuální legislativní změny, které kladou zvýšené nároky na schopnost vzdělávacího systému poskytovat adekvátní podporu žákům ohroženým sociálním vyloučením, žákům z odlišného kulturního prostředí a žákům s dalšími speciálními vzdělávacími potřebami.
DÍLČÍ CÍLE PROJEKTU:
Monitorovat postup při zavádění společného (inkluzivního) vzdělávání a navrhovat a ověřovat množnosti řešení:
- identifikovat a popsat změny a případné problémy spojené se zaváděním společného vzdělávání, navrhovat řešení;
- vyhodnocovat, jak upravený RVP ZV (ŠVP, IVP) a podpůrná opatření ovlivňují průběh vzdělávání a jeho výsledky u žáků s potřebou podpory, u žáků bez identifikované podpory i třídy jako celku;
- zaznamenat, sledovat a vyhodnocovat změny v práci pedagogických pracovníků, které budou v přímé souvislosti s realizací společného (inkluzivního) vzdělávání;
Podporovat pedagogické pracovníky při uskutečňování společného (inkluzivního) vzdělávání;
- stanovit kritéria pro výběr a následně pro hodnocení kvality lektorů; vytvořit tým lektorů pro vzdělávání PP;
- vytvořit programy dalšího vzdělávání ke klíčovým tématům potřebným pro úspěšné zavádění a realizaci společného vzdělávání;
- zajistit ověření připravených programů DV PP formou pilotáže;
Podpořit výuku češtiny jako druhého jazyka;
- připravit a pilotně ověřit nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků a žáků cizinců, popř. českých žáků bez znalosti češtiny;
- připravit program DVPP pro využívání nástroje pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků cizinců;
Vytvořit referenční rámec českého znakového jazyka pro úrovně A1 – B2.
ZÁKLADNÍ ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE
Zahájení projektu |
1. května 2017 |
Ukončení projektu |
30. dubna 2022 |
Registrační číslo projektu |
CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410 |
Příjemce dotace |
Národní ústav pro vzdělávání |
Výše dotace |
156 620 749 Kč |
ZPRÁVY
Nástroj pro ověřování jazykových kompetencí v češtině u žáků s OMJ
Pedagogická podpora žáků-cizinců v základních školách
Pedagogická podpora žáků-cizinců ve středních školách
Prubezna_zprava_o_vysledcich_zavadeni_a_realizace_spolecneho_vzdelavani_III._Materske_skoly.pdf