Co dělat když - Problémy s asistentem pedagoga
VOLNÁ MÍSTA PRO ASISTENTY PEDAGOGA
Aktuální nabídku I poptávku po asistentech pedagoga lze sledovat na Burze Metodického portálu RVP.CZ. Inzeráty do kategorie Pracovní příležitosti mohou vkládat registrovaní uživatelé, prohlížet si je mohou všichni návštěvníci portálu bez registrace. Poptávat i nabízet zde mohou také zájemci o místo školního psycholga, školního specální pedagoga nebo pedagoga/učitele.
Metodické doporučení ke zřízení funkce asistenta pedagoga (únor 2016)
Součástí metodického doporučení jsou i přílohy:
- Metodika pro ŠPZ: postup při posuzování potřeby asistenta pedagoga
- Doporučení ŠPZ ke zřízení funkce asistenta pedagoga
- Rizika v práci asistenta pedagoga
- Odborná způsobilost asistenta pedagoga
Smyslem metodického doporučení je poskytnout v praxi využitelný přehledný souhrn legislativních a odborných východisek pro zřizování funkce asistenta pedagoga a napomoci přechodu na novou právní úpravu v souvislosti s nabytím účinnosti novely školského zákona č. 82/2015 Sb.
Upozornění pro práci s Metodickým doporučením pro zřízení funkce asistenta pedagoga
Informace uváděné v textu metodiky v části, která popisuje velikost úvazku asistenta pedagoga, se nově k 1. 1.2018, řídí novými pravidly pro stanovování velikosti úvazku asistenta pedagoga na základě novely vyhlášky č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění vyhlášky č. 270/2017Sb.
Jedná se především o úpravu §5 vyhlášky, který člení činnosti asistenta pedagoga na činnosti orientované zejména na podporu vzdělávání žáka a dále na pomocné činnosti, které jsou často i pro skupinu žáků.
Novela vyhlášky upravuje také členění úvazků podle rozsahu možné podpory na týden. Vedle dosavadní výše úvazků se tak doplňují velikosti úvazků, které lépe korespondují s počtem hodin výuky.
Normovaná finanční náročnost zohledňuje i nezbytnou potřebu práce související s přímou pedagogickou činností v poměru 9:1. Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.
Nově dochází také k úpravě §17 odst. 4 a 5 věty druhé, kdy se upravuje počet pedagogických pracovníků ze „4“ na „3“.
Upravuje se také normovaná finanční náročnost pro práci asistenta pedagoga.
Další analýzy a studie:
Metodika práce školního speciálního pedagoga zapojeného ve školním
poradenském pracovišti (670,29 KB)